Prima start van ons team in Zundertse competitie!

Achtmaal JO7-1

Zundert JO7-1

O7 competitie Gemeente Zundert

4 februari 2017 11:00

Thuis tegen VV Zundert.

Na een lange winterstop gaat vandaag de Zundert minipupillen 07 competitie van start. Met vier teams uit de gemeente Zundert spelen we drie keer tegen elkaar. Zo kunnen de jongste voetballers al wat wedstrijd ervaring opdoen.

Ons team uit Achtmaal heeft die wedstrijd ervaring al, we speelden het najaar al in de competitie07. We gaan dus met veel inzet de wedstrijd aan tegen de pupillen van VV Zundert.

De eerste aanvallen van Achtmaal lopen via Thijn en Siebe, maar beide schieten naast het doel van Zundert. Ook de derde aanval wordt tegengehouden, nu door Tijs, die laat zien dat hij wel prima het doel kan verdedigen. Dan mag Thijn een hoekschop nemen en de bal beland in de voeten van Siebe, zijn schot treft nu wel doel. Het is 1-0. Al snel is het 2-0 als Siebe de bal veroverd en deze in doel schiet. De verdedigers van Zundert krijgen even later weer het nakijken als Thijn scoort 3-0.

Het is een eenzijdig spel, Zundert verdedigd en Achtmaal valt aan, als dan ook Wesley met een afstandsschot scoort is het na 10 minuten al 4-0. Daarna is het weer de beurt aan Thijn 5-0 en ook Giel scoort een mooie goal 6-0. Heel even komt Zundert met Luuk en Jamie uit hun verdediging, maar dan is het Siebe die met een solo de 7-0 aantekent. Net voor rust scoort Teun de 8-0 tussen de verdedigers Seppe en Girish in.

Na de rust gaat Achtmaal verder met aanvallen, we halen telkens wel een van onze spelertjes aan de kant om ook Zundert wat meer ruimte te geven. Maar helaas voor Zundert helpt deze actie niet want het scoren van Achtmaal gaat verder. Giel treft nog even de paal en Siebe scoort de 9-0. Wesley solootje rond hij beheerst af 10-0. Tijs de doellijnverdediger voorkomt tweemaal een goal.

Siebe maakt dan toch even later de 11-0 en weer een redding van Tijs. Giel maakt even later de 12-0, Teun is in vorm, want hij maakt zijn tweede doelpunt 13-0. Thijn maakt er 14-0 van en Wesley kan er 15-0 van maken en tot slot weer Thijn die de eindstand bepaalt op 16-0.

We hebben overtuigend gewonnen, maar het belangrijkst was toch dat het voor iedereen een leuke wedstrijd was.

Goed gedaan en tot volgende week,
Fons.