'Mini-derby' tegen Wernhout

19 april 2014 13:00

19 April 2014 - Op een overvol sportpark in Achtmaal hebben de mini's vandaag hun debuut gemaakt tegen Wernhout mini's. Deze kleine fanatiekelingen hadden al eens onderling gespeeld, maar deze keer ging het om het 'eggie'.

Achtmaal begon sterk aan de wedstrijd en nam meteen het initiatief in handen. Het kwam al snel verdiend op voorsprong. Wernhout kwam hierna sterk terug en trok het restant van de eerste helft naar zich toe. Het wist verdiend twee keer te scoren en zo ging Achtmaal met een 1-2 achterstand de rust in.

Na rust was Achtmaal de betere ploeg, maar was niet scherp in de afronding. Vele kansen werden om zeep geholpen, waarna de bekende voetbalwet van zich deed spreken. Werhout was wel doelgericht en ging uiterst efficiënt met haar kansen om. De wedstrijd ging helaas met 1-4 verloren, maar de jongens hebben uitstekend gespeeld. De mini's van Achtmaal hebben goed partij geboden in hun eerste wedstrijd en lieten zien dat ze een talentvolle groep zijn.

Na de wedstrijd werden er tot grote vreugde van de spelers nog strafschoppen genomen. Hoogstwaarschijnlijk spelen ze op 3 mei hun tweede wedstrijd tegen Viola. Tot dan!

Bron: Jeugdbestuur