Kaarsje in Rome brengt Achtmaal Dames naar 4de klasse

25 april 2014 12:30

Woensdag 23 april 2014
Voor veel mensen was woensdag een dag als een andere. Voor onze dames en hun achterban was dit net even iets anders.

Met nog 2 wedstrijden te spelen sit seizoen en 4 punten voor op de tweede, hadden we nog 3 punten nodig om ons voor 4de klasse te plaatsen. Door de krappe spelers bezetting bij de dames van Schijf, was hun verzoek om deze wedstrijd op woensdag avond te spelen zodat zij een voltallig elftal op de been konden krijgen. Wij konden ook voldoende mensen bij elkaar krijgen voor deze woensdagavond en dus daarom de wedstrijd op woensdag ipv op zondag.
Al vroeg werden er op de groeps-App van onze dames deze dag sporen van wedstrijdzenuwen bespeurd. Iedereen was dus met de wedstrijd bezig. De dag ging voorbij en de avond brak aan. Alle neuzen dezelfde kant op en klokslag 20;00 uur werd HET start signaal gegeven voor de 90 minuten spanning. De Talrijke supporters vulde de zijlijn en gave onze dames de extra steun om er volledig voor te gaan.
Wat we vanuit de technische staff mee hadden gekregen, werd gelijk uitgevoerd op het veld. Fel druk naar voren zetten. de eerste kansen van de wedstrijd hadden we dan ook al snel op onze schoen, echter wilde de bal er nog niet in. Waren het de zenuwen? Was het de druk dat er gescoord MOEST worden? Of waren we gewoon nog niet opgewarmd?
Er werd vooral veel op de helft van de thuisploeg gespeeld, maar de lange uittrap van de Schijfse keepster, bracht hen toch steeds even tot dreining. Het eerste doelpunt van de wedstrijd liet even op zich wachten maar de "verlossing" viel gelukkig in ons voordeel. Al snel bleek dat we deze treffer echt nodig hadden en wisten onze voorsprong tot 0-3 uit te breiden voor rust.
Met al wat minder druk op de schouders, maar wel bewust van de nog maar kleien voorsprong, begonnen we aan de laatste 45 minuten. Dat de druk van de eerste helft weg was, bleek al snel. voor we het wsten stond het scorenbord op 0-6. Wie had dit vanochtend verwacht? Schijf bleef er voor werken, maar de ervaring mocht het niet winnen van de jonge generatie. Toch liet Achtmaal even een steekje vallen e hier maakte Schijf dan ook gretig gebruik van. De 0 werd weggeveegd van het scorenbord we we gingen het laatste half uur in met 1-7.
Met nog een kwartier speeltijd op de teller, werd het tijd voor enkele publiekswissels. Super gedaan van leiders en de talrijke enthousiasten supporters. Vol verwachting werd er aan de kant gewacht op het eindsignaal. Het signaal van verlossing en ontlading.....
En daar was ie dan, HALLO KAMPIOENSCHAP!!! Iedereen rende het veld op en er werd gevierd met z'n alle, 1 team 1 taak! #kippevel #missie volbracht
RKVV Schijf, bedankt voor de bloemen !
4 Mei spelen we onze laatste wedstrijd van dit seizoen en zullen er dan nog eens een echt kampioensfeestje van maken bij VV Achtmaal!