ACHTMAAL A1 OP REIS

15 maart 2015 21:00

VV Achtmaal A1 gaat InternationaalVV Achtmaal A1 gaat internationaal op reis .Met een groep trouwe supporters en een bijna compleet elftal vertrokken we rond 9:30 per touringcar naar Axel. Jacky die helaas niet op tijd kon zijn sloot later bij de selectie aan in Axel.
Na een mooie tocht door belgie kwamen we om klokslag 11:00 aan in Axel voor de wedstrijd tegen de A1.

De "wedstrijd"

Na de twee nederlagen van de afgelopen weken had 8x A1 wat goed te maken
De ploeg was scherp en zoals afgesproken begon Achtmaal zeer fel in de eerste minuut al een grote kans uit een corner achtmaal had continu balbezit minuut 13 mark kopt op de lat 15" minuut vrije trap Nick net naast nog geen paar minuten later nick een op een met de keeper helaas ging deze net naast . Na 19 minuten mooie kans voor Jordy wederom redding van de sterke keeper van Axel. Nog geen minuut later een schot van Niek wederom een redding van de keeper. Na 20 minuten doet Axel ook aanvallend van zich spreken maar echt gevaarlijk worden ze niet. Binnen paar minuten weer grote kans voor achtmaal maar Nick schiet hem net naast . Volgende aanval een schot van Niek wordt geblokt. Na 32 minuten eerste wissel Stef komt erin voor Jordy. Minuut 35 eerste mogelijkheid voor Axel deze beland met wat geluk op de lat. In de 39 ste minuut de zoveelste corner en daar is de dikverdiende 0-1 uit de kluts schiet Janno de bal binnen. Achtmaal zet goed door schot van Nick j richting kruising keeper redt weer corner. Nog voor rust had achtmaal het af moeten maken Niels stuurt Stef ervandoor uit de daarop volgende combinatie met Niek schiet laatstgenoemde hard over. Ruststand 0-1.
Complimenten in de rust een zeer overtuigende eerste helft een puntje van kritiek is dat het slechts 0-1 is. Aanvang tweede helft iedereen staat klaar alleen zit onze vlagger Rene nog gezellig te kletsen in de kantine na enig oponthoud gaat de tweede helft van start wederom laten de groen witten zien dat ze willen winnen. Eerste aanval eindigd met een slap schot van de goed mee opgekomen Stef. Een paar minuten later kan er weer gejuicht worden prachtige actie van Niek aan de zijkant met een perfect voorzet netjes binnen geschoten door Nick 0-2. Ineens slaat het om en gaat Axel meer drukzetten en meer aanvallen achtmaal krijgt de bal even niet weggewerkt in de kluts maakt een paar minuten na de 0-2 Axel het weer spannend 1-2. Een minuut later redt Davey sterk en behouden we de voorsprong achtmaal recht de rug weer en grijpt Axel weer bij de strot . In de 64 minuut gooit achtmaal de wedstrijd op slot de mooiste van de middag Stijn stuurt Niek ervandoor met een mooie pass Niek denkt niet na en geeft wederom een perfecte bal op de goed meegelopen Nick 1-3 . Daarna volgt een harde overtreding op Janno deze werdt bestraft met een gele kaart gewoon terecht maar de leiding en de vlagger van Axel begonnen flink te klagen tegen de uitstekende scheidsrechter . Achtmaal ging verder met voetballen en ging niet mee in het geklaag van de tegenstander. Uit een mooie pass van Stef lobt Niek de bal nog net over de goal. In de slotfase wordt de vlagger na wederom commentaar nog weggestuurd en kreeg de keeper ook nog een gele kaart de trainer van Axel ging er ook maar alvast vandoor. Ondanks de meerderheid was het Axel wat nog een kans creerde maar Davey redde met een mooie snoek duik hoog in de hoek. Een dikverdiende overwinning vandaag in Axel voor de Achtmalers en ook maakte vandaag Noud na lang blessureleed weer zijn rentree in de ploeg.
Na nog wat te hebben gegeten stapten we weer met zijn allen in de bus. Onder het genot van een jupiler een ice tea of een cola werd de terug reis een relaxte reis. Hier nog even de Quote van de dag van " Niels Dictus ". " We maken vroeg de1-0 en parkeren daarna de bus "
Foto's volgen komende dagen.....
39 min 0-1 Janno
Rust