Alweer ruime overwinning mini pupillen

20 april 2016 22:45

Vandaag spelen we onze laatste thuiswedstrijd van dit seizoen. De tegenstander komt uit Hoge Zwaluwe en is de club HZ’75. Bij een stormachtige westenwind en een temperatuur van maar 9 graden hopen we er op dat het voetbalspel ons gaat verwarmen.

De eerste aanval is wel voor HZ, maar de bal wordt naast de goal geschoten. Onze aanval daarop gaat via Esmee Peeters naar Tijn Vissers maar die schiet ook naast. Zal het toch de wind zijn?

Maar even later worden we dan toch al een beetje verwarmd met een schot van Tijn die in het doel gaat 1-0. Onze volgende aanval wordt in hoekschop verwerkt, maar let op we hebben de wind mee, Esmee neemt de hoekschop zeer goed, de bal gaat net langs de eerste paal recht in het doel 2-0 prachtige goal!!

Even let Fons onze leider niet goed op, Bjarne Tax moest even naar de kant om veters te strikken, we staan dan maar met drie personen op veld en hadden even moeten wisselen. Van deze gelegenheid maakt HZ goed gebruik en scoort tegen 2-1.

Een corner van HZ wordt vakkundig door Wesley Dictus weggewerkt en beland bij een van onze snelle spitsen Tijn, zijn schot gaat maar net naast. Even daarna pikt Esmee de bal op en geeft een pass naar Tijn die nu wel goed mikt en scoort de 3-1. Een goed schot van Esmee wordt door de verdediging gekeerd. Op het middenveld worden door Bjarne en Wesley veel ballen onderschept voordat er gevaar kan komen op een doelgericht schot. Esmee krijgt uit een van die acties de bal aangespeeld en passeert hun laatste man en scoort de 4-1. Na een hoekschop van Wesley scoort Tijn alweer 5-1.

We gaan rusten en wisselen Tijn voor Siebe Dictus en Esmee voor Thijn Verboven. We zijn net aan de tweede helft begonnen of Bjarne mist de goal maar net. We moeten nu wind op, de bal rolt daarom niet snel over de doellijn merkt ook Bjarne nu. Siebe maakt op aangeven van Thijn de 6-1.  Kort daarna eenzelfde situatie, Thijn veroverd de bal en zijn pass naar Siebe is zuiver, Siebe rond het mooi af, het is nu 7-1. Na een uitval van HZ rent Wesley zo hard als hij kan en kan de bal nog net voor de doellijn wegschoppen. Siebe speelt Bjarne aan en deze denkt te scoren maar de bal blijft op de doellijn liggen en

wordt door een HZ spelertje weggeschoten. Even later krijgt Bjarne dan toch wat hij verdiende, hij scoort naar hard werken de 8-1. De bal gaat even later via Thijn naar Bjarne en van Bjarne naar Siebe, die laat er geen gras over groeien en scoort de 9-1.  En ook de 10-1 van Siebe ligt er even later in.

HZ komt er dan toch nog even snel uit en scoort de 10-2.  Siebe maakt het vandaag af met de laatste goal, hij omspeelt zijn tegenstander en maakt de eindstand 11-2. We zijn ondertussen van binnen al aardig goed verwarmd!

Zo winnen toch nog ruim onze zevende wedstrijd. Ged gespeeld jongens en meisje.

Tot volgende week, dan spelen we uit in Roosendaal tegen MP6 om 12.00 uur. Graag om 11.00 uur aanwezig zijn!