Mini Pupillen onderuit in Roosendaal

25 april 2016 21:00

Het kan vandaag, misschien, misschien of misschien ook niet! Een uitspraak van Siebe Dictus die ik dagelijks hoor. Vandaag spelen we tegen Roosendaal MP6 .

Onder toejuichingen van het meegereisde publiek en de beide  leiders ging Achtmaal fel van start. Siebe haalde al snel een tegenstander onderuit en Thijn Verboven schopte een bal hard tegen een spelertje van Roosendaal op. Maar het ging allemaal per ongeluk. In het geheel genomen was het weer een leuke en spannende wedstrijd. Een bal van Siebe naar Esmee Peeters ging maar net naast.

De uittrap van Roosendaal belande heel ver op onze helft en voordat de verdediging het wist stond het 1-0. Een pass van Thijn Verboven op Tijn Vissers trof ook geen doel. Maar de verre uittrap die daar op volgde was weer raak voor Roosendaal 2-0.  Esmee veroverde de bal op het middenveld en gaf de bal aan Siebe mee, zijn schot ging maar net naast. Lang werd er op het middenveld om de bal gestreden totdat onverwachts weer een lange pass van Roosendaal in ons doel verdween 3-0.  Even daarna lijkt het erop dat we gaan tegenscoren, maar ook met onze drie aanvallers lukt het niet om de bal over de doellijn te krijgen. We gaan dus rusten met een flinke achterstand.

In de rust wisselen Thijn en Esmee voor Bjarne Taks en Wesley Dictus. We beginnen goed aan de tweede helft, een voorzet van Wesley wordt door Siebe in het doel gewerkt 3-1. Enkele minuten later  mag Siebe een hoekschop nemen, via een been van de tegenstander gaat de bal het doel in 3-2. En weer even later een mooie aanval van Roosendaal wordt ook heel mooi afgerond met een goal 4-2. Jammer voor ons, want zo komen we er niet. Maar dan toch weer Achtmaal via een mooi opgezette aanval van Bjarne naar Tijn en naar Siebe die beheerst afmaakt 4-3. Misschien dan toch???

Maar nee, het geluk was niet met ons vandaag, eerst ging een schot van Tijn net naast en daarna gingen de schoten van Siebe er net niet in. En dan in de laatste minuut maakt er Roosendaal nog 5-3 van. Dus we blijven nu maar hopen op de laatste wedstrijden, wij hebben het niet meer in eigen hand om kampioen te worden. Maar we hebben vandaag wel goed gespeeld met veel inzet.

Applaus dus, prima gespeeld. Complementen aan heel de ploeg! Op 14 mei spelen we om 10.30 uur onze laatste competitiewedstrijd tegen HZ’75 in Hoge Zwaluwe.

Bron: Jeugdleiders MP1