Achtmaal begint met remise

27 september 2017 23:00

Gemengde gevoelens na afloop van de wedstrijd, Achtmaal speelde een matige wedstrijd en moest een kwartier voor tijd alsnog de gelijkmaker toestaan.
Achtmaal vloog uit de startblokken, en na 20 seconden stond de 1-0 al op het scorebord. Achtmaar veroverde de bal na de aftrap, Alex Luca werd diepgestuurd, hij had een perfecte voorzet in huis op de instormende Nick Jongenelen die van dicht bij de bal prima in de hoek deponeerde: 1-0! Achtmaal bleef daarna de baas, maar in de 12e minuut trok DIOZ de stand echter gelijk. Na een vrije trap kreeg de Achtmaalse defensie de bal niet weg, en zo werd uit de scrimmage de bal hard en hoog in de goal geschoten: 1-1. Daarna kwam de wedstrijd wat meer in evenwicht en was Achtmaal weer voor het eerst gevaarlijk maar de volley van de al vroeg in gevallen Janno Elst miste echter richting. Net voor de rust was het wederom Achtmaal dat gevaarlijk werd. Jacky Mertens speelde Chiel van Nispen in die op zijn beurt Michael van Aert wist te bereiken, die draaide goed open en uit de draai schoot hij de bal hard en hoog binnen: 2-1!
Na de rust was het DIOZ dat de overhand had, Achtmaal kwam niet in het vertrouwde positiespel en moest verdedigen, echter net als vorig seizoen raakte de Achtmaal defensie niet in verlegenheid en was er geen enkele kans te noteren voor DIOZ. Achtmaal was echter op de counter gevaarlijk maar het schot van de ingevallen Stijn Antens werd met de voeten gekeerd door de DIOZ goalie. Ook een vrije trap van Chiel van Nispen werd net gemist door Niek Elst. In de 74e minuut trok DIOZ de stand echter gelijk. Op de achterlijn werd de bal teruggelegd en vanaf een meter of 10 was Roy Nouws kansloos op de inzet: 2-2. Hierna probeerde Achtmaal de rug nog te rechten. Het was Janno Elst die echter zijn schot gekeerd zag worden. En in de laatste minuut was het wederom Janno Elst die zijn inzet van de lijn gehaald zag worden.