De Achtmaalse trein dendert door!

17 februari 2020 19:30

De Achtmaalse trein dendert door!
Momenteel is de Achtmaalse trein niet te stoppen. Zoals wel vaker dit seizoen had Achtmaal zich binnen 9 minuten al verzekerd van de winst, zeker gezien het geringe aantal kansen die de ploeg van Cees van Beers de laatste weken weg geeft ( 2-0 ).
Achtmaal begon met de wind in het gezicht, binnen 5 minuten was het raak. De goude driehoek wist elkaar weer eens feiloos te vinden en uiteindelijk was het Jacky die de trekker overhaalde : 1-0! In de 9e minuut gooide Achtmaal de wedstrijd in het slot. Jacky stuurde Roel diep, hij bleef rustig en schoof in de verre hoek raak: 2-0! Daarna vond Achtmaal het wel even prima. Het spel speelde zich op het middenveld af, beide ploegen hadden moeite met de weersomstandigheden. TVC probeerde vooral met veel lange ballen de voorwaartse te bereiken, maar de Achtmaal defensie had haar zaken wederom goed op orde. In de 27e minuut was het weer raak. Lars die was teruggekeerd van zijn blessure was iedereen te slim af en liep een vrije trap van Stijn bij de 2e paal binnen: 3-0!
Na de rust was het Dave dat Achtmaal bij de hand nam, hij stuurde een aantal tegenstanders het bos in en schoot van 25 meter kiezelhard raak: 4-0! In de 66e minuut was het Jacky die van dichtbij een voorzet van Roel binnen tikte: 5-0! Achtmaal met de wind in de rug vond het wel best, TVC was niet bij machten om vaak over de middellijn te komen. In de 79e minuut was het wederom Lars die een vrije trap van Stijn bij de 2e paal binnen liep: 6-0! Het slotakkoord was voor Roel die van dichtbij een corner binnen werkte: 7-0!
Al met al wederom een prima overwinning. Komende 3 wedstrijden speelt Achtmaal een uit wedstrijd, zaak is om dit niveau vast te blijven houden en scherp te blijven. Aan het doelsaldo zal het echter niet liggen, 72 voor en 10 tegen dat zijn statistieken waar Achtmaal trots op mag zijn. 1 maart speelt Achtmaal in Dordrecht tegen subtopper SSW.