“De 8x trein dendert weer door”

3 maart 2020 6:45

VV Achtmaal wint ook in Dordrecht bij SSW

De trein van VV Achtmaal dendert weer door, ondanks een matige eerste helft wist achtmaal te winnen met 1-5.

Achtmaal begon slap en zonder beleving aan de wedstrijd op het lastig voor VV8X te bespelen kunstgras van ssw.
Eerst was het Roy die nog de 1-0 kon voorkomen, 5 minuten later maakte Achtmaal zelf ongelukkig de 1-0 achter Roy. Na 20 minuten kwam Achtmaal iets beter in de wedstrijd, omdat er meer ruimte gecreëerd werd op het middenveld. De 1-1 viel dan ook snel na de 20ste minuut nadat Bjarne een verloren bal achter de Dordtse verdediging oppikte en knap rustig langs de keeper van ssw schoof.
Net voor rust scoorde Roel nog de belangrijke 1-2 uit een knappe actie en ook nog de 1-3 na een terecht gegeven penalty na de zoveelste overtreding op de spits.
Met 1-3 zochten de teams de kleedkamers op.
Na rust was het voor beide elftallen even aftasten. Waardoor er in de 60ste minuut pas weer echt gevaar gesticht werd, het was dan wel direct raak nadat Erik knap en hard binnen schoot 1-4.
Een kwartier voor tijd werd het ook nog 1-5 nadat Jacky een geweldige steekbal gaf, waar Roel de verdediging te snel af was en droog raak schoot
Achtmaal kreeg via Nick ook nog een kans op de 1-6, maar deze werd knap door de keeper gepakt. Uiteindelijk won Achtmaal dus met 1-5.
Ondanks een matige pot een goede prestatie, zeker aangezien de nummer 2 Gloria verloor bij Molenschot.
Volgende week de wedstrijd TPO uit, alle Achtmaal aanhang is weer welkom om onze groentjes aan te moedigen!