Achtmaal kinderlijk eenvoudig langs TPO

9 maart 2020 7:00

Achtmaal kinderlijk eenvoudig langs TPO
Het spelbeeld was al snel duidelijk, TPO dat met man echt macht verdedigde en zo lang mogelijk in de wedstrijd wou blijven. Hoelang de gastheren dit volhielden? 5 minuten en 10 seconde.
Achtmaal begon scherp aan de wedstrijd. TPO dat ver op eigen helft afwachtte en probeerde met lange ballen hun voorwaartse te bereiken kon de Achtmaalse storm niet aan en capituleerde al in de 5e minuut. Stijn Antens kwam naar binnen en met een droge knal van randje 16 zette hij Achtmaal op voorsprong: 0-1. Achtmaal drukte gelijk door en in de 8e minuut gooide ze de wedstrijd in het slot. Roel snelde langs zijn man, zette scherp voor en Dave drukte eenvoudig af: 0-2! Hierna was er in de eerste helft vrij weinig te beleven. TPO dat stug achterover bleef hangen en Achtmaal hoefde niet meer.
Ook na de rust had Achtmaal de bal en kwam het niet in de problemen, het deelde een paar kleine speldenprikjes uit. In de 70e minuut wisselde TPO aanvallend om toch nog iets proberen te forceren en dat was voor Achtmaal het startsein om nog even aan te zetten en direct was het raak. Roel snelde langs zijn tegenstander en schoot beheerst de 0-3 binnen. Nog geen minuut later was het een individuele actie van Dave die schitterend raak schoot: 0-4.
De defensie van Achtmaal is geen seconde in de problemen geweest, zo blijft Achtmaal fier boven aanstaan in 5B. Volgende week is Achtmaal vrij en zal het met grote belangstelling naar Gloria – White Boys kijken. Zondag 22 maart is Achtmaal te gast in Molenschot.