Achtmaal 1 - Meto 1

14 september 2020 15:15

Achtmaal bikkelt zich naar driepunter.
Achtmaal speelde niet groots, was vaak slordig in balbezit. Maar zette het eenmaal aan, waren ‘ de groenen ‘ ook direct levensgevaarlijk. Het venijn zat hem in de staart van de wedstrijd.
Achtmaal begon slap aan de wedstrijd en het was METO dat in de beginfase de overhand had. De mannen uit Hoogerheide zette op de juiste momenten druk. Toch had Achtmaal in de beginfase de beste kansen. Roel Jongenelis dook gevaarlijk op voor de METO goalie, maar zijn inzet werd gekeerd. In de 28e minuut was het echter raak voor de bezoekers, een corner werd binnen gewerkt: 0-1! Achtmaal moest in de achtervolging en al vrij snel werd de stand gelijk getrokken, Roel Jongenelis strafte een fout in de METO defensie genadeloos af: 1-1. Achtmaal ging door en kwam op voorsprong door een prima aanval! Chiel van Nispen onderschepte de bal op het middenveld, hij speelde gelijk door en met een prima loopactie kwam hij zelf weer vrij en punterde binnen: 2-1!
Na de rust had Achtmaal het moeilijk. METO zette Achtmaal vroeg onder druk. De ruimtes werden groter en groter, maar toch kon Achtmaal hier niet van profiteren. Achtmaal kwam echter ook niet echt in de problemen. Tot aan de 70e minuut was er geen vuiltje aan de lucht voor Achtmaal. In de 71e minuut zette METO een vlot lopende aanval op, de bal werd voor getrokken en van randje 16 werd er onhoudbaar binnen geschoten: 2-2. Dit was het sein voor Achtmaal dat een schepje boven op moest. Jacky Mertens veroverde de bal in de 88e minuut, Roel Jongenelis werd weggestuurd en oog in oog met de doelman was het een koud kunstje: 3-2! Achtmaal had een late voorsprong te pakken. Niet veel later kreeg METO nog een kans, maar Roy Nouws wist ternauwernood te keren, waarna Erik Bink de bal verder wist op te ruimen!
De eerste 3 punten zijn binnen. Volgende week is Achtmaal te gast in Zegge waar DIOZ de tegenstander is.