Achtmaal - Rimboe 5-1

2 oktober 2020 16:30

Achtmaal wint subtopper
Een uiterst effectief Achtmaal dat in de eerste 20 minuten orde op zaken stelde. Nooit maakte Rimboe deze middag aanspraak op een positief resultaat.
Effectief
Rimboe begon sterk aan de wedstrijd, waar er bij sommige spelers van Rimboe de individuele klasse zeker aanwezig was opereerde het niet als team. Achtmaal wist hier zeker in de beginfase wel raad mee. Achtmaal onderschepte in de 8e minuut het ronde projectiel en vanuit het Achtmaalse middenveld werd Nick Jongenelen weg gestuurd, hij vond Roel Jongenelis die daarna knap raak schoot: 1-0! In de 18e minuut verdubbelde Achtmaal de score nu was het Roel Jongenelis die Nick Jongenelen een niet te missen kans gaf: 2-0! Hierna kabbelde de wedstrijd voort, Rimboe dat de bal had en Achtmaal vond dat eigenlijk wel best. Bij balverlies van Rimboe was het echter Achtmaal dat constant gevaarlijk werd. Zo raakte Achtmaal in korte tijd tweemaal het aluminium. In de 40e minuut maakte Achtmaal een eind aan de hoop van Rimboe op een positief resultaat, wederom was het Roel Jongenelis die tegendraads raak schoot: 3-0! In de 44e minuut waren het de vingertoppen van Roy Nouws die erger voor kwamen.
Zaak voor Achtmaal was dat zeker in het begin van de 2e helft geen tegendoelpunt zou moeten slikken. Het speelde goed georganiseerd en de Achtmaalse defensie was nauwelijks op een fout te betrappen. In de 54e minuut werd Roel Jongenelis weggestuurd door Chiel van Nispen. Hij werd echter neergehaald door de keeper, de penalty was een koud kunstje voor de Achtmaalse aanvaller: 4-0!
Hete slotfase
Hierna sloegen de stoppen door bij de gasten uit Wouwse Plantage. Eerst werd Bjarne hard handig onderuit gehaald. De leidsman die naarmate de wedstrijd vorderde steeds meer rare beslissingen begon te nemen trad niet op tegen het harde spel van Rimboe. Zeker niet toen Jacky Mertens en Roy Nouws beide een aanslag op de benen te verwerken kregen. Hierna kreeg Rimboe een heel goedkope penalty die benut werd: 4-1. Het slotakkoord was voor Achtmaal dat via Roel Jongenelis nog de 5-1 wist te maken.
Zo staat Achtmaal op een keurige 2e plaats en mag het spreken van een prima competitie start! Komende week speelt Achtmaal uit in Nispen tegen NSV, traditioneel een lastige tegenstander.
Tot volgende week!