St. Cornelius accommodatie bij VV Achtmaal

27 februari 2014 7:30

Gilde Sint Cornelius in Achtmaal krijgt een eigen schietaccommodatie op het terrein van Voetbalvereniging Achtmaal. Hiertoe tekenden beide partijen op zaterdag 22 februari een intentieovereenkomst.

Het Gilde is jaren op zoek geweest naar een geschikte locatie. Die is nu gevonden bij VV Achtmaal. Het Gilde gaat de schietaccommodatie in eigen beheer en voor eigen rekening bouwen, waarbij zij gebruik maken van de horecavoorziening van VV Achtmaal. De grotendeels ondergronds gesitueerde schietaccommodatie komt op gemeentegrond, grenzend aan de kantine van de  voetbalvereniging. Hierdoor ontstaat een mooie samenwerking die voor alle partijen voordelen heeft.

Wethouder De Hoon-Veelenturf: "Ik ben ontzettend blij dat het Gilde in goede harmonie met VV Achtmaal een mooie eigen plek heeft gevonden, waardoor de schietvoorziening in Achtmaal behouden kan worden. Door gezamenlijk gebruik van de kantinefaciliteiten wordt de exploitatie van VV Achtmaal bovendien versterkt."

Bron: Bestuur VV Achtmaal