Achtmaal A1 - HSC"28 (2-0) 4-1

30 maart 2014 21:00

ACHTMAAL A1 - HSC"28 (2-0) 4-1

Een zomerse dag in Nederland dat kon niet anders dan een mooie pot voetbal worden van de mannen van de A. De koppositie zorgt ervoor dat de mannen nog meer gedreven zijn dan dat ze normaal al zijn nog 5 finales en wie weet wat er nog in de beker mogelijk is. Een nadeel is het speelveld die is slecht vol kuilen dus gevaarlijk voor blessures na de super sunday van vorige week is veld flink toegetakeld hopelijk wordt hier snel wat aangedaan.
Dan de wedstrijd 15 fitte spelers heerlijk zonnetje veel publiek alles voor een driepunter is aanwezig . De tegenstander was voor ons een onbekende maar we krijgen onze informatie op maat van de vrienden uit roosendaal van tevoren werd gezegd hardwerkende ploeg positief en rammen alles naar voren. Dus da moesten we voorkomen voetballen dus en dat gebeurde de tegenstander werkte vanaf minuut 1 keihard maar dat konden ze nooit volhouden aangezien achtmaal de bal makkelijk rond speelde kansen waren er genoeg en als er een lange bal kwam werd er goed gereageerd door de achtmaalse verdediging. In de 12de minuut een prachtig pass van Reinout goed aangenomen door Nick en ook prima binnen geschoten 1-0 dikverdiend. Het is genieten zeker de samenwerking op rechts Bjarne en Stijn en op links later Janno en Niek levert prachtige combinaties op minpunt in de eerste helft is dus het veld dit kost de goed spelende Kevin waarschijnlijk de rest van het seizoen . In een van de gaten klapte de enkel om en met veel pijn ging hij eraf het gevolg een flinke opgezette enkel afwachten voor de reactie de komende dagen. Dit gebeurde vlak voor rust en juist net voor rust werd de gewenste tweede treffer gemaakt er waren prachtige combinaties geweest maar helaas zonder doelpunt . Maar in de 45 " minuut werdt het met een assist met de knie van de weer sterk spelende Chiel op de spits Nick de verdiende 2-0 gemaakt wederom koeltjes binnen geschoten.
Ook HSC creƫerde wel wat kansjes maar de verdediging van achtmaal stond als een huis goed coachend en knokkend werd de nul gehouden mede door goed keepers werk van Davey. In de rust was iedereen ook tevreden paar minpuntjes is vaak het roepen als iemand een fout maakt dit werd aangehaald en in de tweede helft gebeurde dit niet meer .
De tegenstander bleef positief niet zeurend maar hard wekend ze voelden wel dat er in 8x niets te halen viel prachtige aanvallen van de achtmalers verdienden meer dan het applaus dat ervoor werd gegeven. De tegenstander van Stijn werd volledig zoek gespeeld prachtige bewegingen elke keer was hij hem de baas na een goede pass van Mark ging dezelfde Stijn alleen op de keeper af die uitkwam met een bekeken lobje schoot hij de 3-0 binnen. Gespeeld was de wedstrijd toch bleef de Heerlese ploeg het proberen maar de 8xers wilden de kost wat kost de nul houden . Toch werd er gescoord door de gasten totaal onnodig werd er een penalty veroorzaakt . Deze werd goed binnen geschoten daarna rechte achtmaal nogmaals de ruggen en gaf gas gelijk weer een prachtige aanval maar de keeper van HSC redde . Dan een sprint duel tussen Niels en de spits met een slidding werdt dit gecorrigeerd Davey pakte de bal en de
uitstekend fluitende scheidsrechter beoordeelde dit als terug speelbal net binnen de zestien krijgt de ploeg een indirecte vrije trap zou het nog spannend worden . Gelukkig werd de hard geschoten bal naast gemikt. En zo maakte onze spits daarna aan alles een eind de mooiste aanval van de middag kreeg een mooi einde met een goed bekeken assist van Stijn werd deze ongenadig hard binnen geschoten 4-1 ....Prachtige zege goed voetbal hard werkend voor elkaar bij balverlies werd razendsnel gecorrigeerd en de combinaties waren goed heren tot maandag en woensdag voor paar scherpe trainingen......
Scoreverloop
12min Nick j. 1-0 Assist Reinout