JO10 wint derby van Wernhout

Achtmaal JO10-1

Wernhout JO10-1

29 augustus 2020 9:30

Eindelijk mocht er weer een wedstrijd gevoetbald worden. De opening van het seizoen is door onze jongens van de JO10 goed begonnen. Met 10-5 werd er van onze buren uit Wernhout gewonnen.

Bij Wernhout deed een 'oude' bekende mee. Het was leuk om Rinze weer eens op de Achtmaalse velden te zien.

De wedstrijd begon met een overwicht van Wernhout maar keeper Jan was op zijn hoede. Giel had een paar goede dribbels naar voren maar zonder doelpunt helaas. Even later was het Mees die knap Siem in staat stelde om met een rake afstandsknal de keeper van Wernhout te verrassen. Ook de 2-0 kwam van Siem vanuit een indribbel.

In het 2e kwart deed Wernhout iets terug en werd het 2-1. De 3-1 van Lars werd vooraf gegaan door een mooie aanval: Jan speelt in op Siem die op links Teun wist te vinden. Die gaf een mooie pass op Lars die vanaf de middellijn een paar tegenstanders passeerde en toen scoorde. Voor de rust maakte Wernhout nog 3-2.

Na rust ging het snel. Drie doelpunten van Gip en 3 doelpunten van Siem brachten de stand op 9-2. De 8-2 van Gip kwam voort uit een mooie aanval waarbij Mees een hoofdrol speelde.

In het laatste kwart kwam wist Achtmaal nog eenmaal te scoren door Teun met een assist op Lars. Daarna kon Wernhout nog wat terugdoen en werd de einstand 10-5.

In de laatste minuut was er nog een ware scrimmage voor de goal van Achtmaal. Maar keeper Jan en de verdedigers Jesse en Giel losten samen dit klusje op.

Goed gedaan mannen.

Volgende week begint de competitie met de wedstrijd in Rijsbergen tegen VVR.