Achtmaal heer en meester

17 november 2013 14:30

Saritas, F.

Achtmaal heer en meester

In de voorbespreking was het allemaal al vrij duidelijk Achtmaal wist hoe de steekballen van VCW zouden komen en hoe het opgesteld moest staan om ongeschonden door de strijd te komen. Chiel van Nispen had het al helemaal uitgedacht en het ook nog is vrij duidelijk uitgetekend op het bord. De tactische aanwijzingen van Chiel van Nispen zijn vereeuwigd op het bord want de ‘permanent marker’ heeft zijn werk gedaan.

Op een koud sportpark ‘ VV Achtmaal’ heeft Achtmaal dik verdiend 3 punten kunnen toevoegen aan haar totaal onder leiding van uitblinkers Michel Sprenkels en Ralph Mertens.

Achtmaal ging van start in de volgende opstelling: Roy; Stefan – Chiel – Martijn – Ralph; Gertjan – Michael – Lars – Niek; Sven – Michel.

Een afwachtend begin van beide ploegen zorgde voor weinig spektakel in de eerste 5 minuten van de wedstrijd. Na 5 minuten pakte Achtmaal het initiatief en gaf het dat niet meer af. Achtmaal dat zéér sterk speelde had constant de bal. Na 25 minuten kwam er verandering op het scorebord. Gertjan van Nispen zag zijn corner op niets uitlopen waarna linksback Stefan Mertens de bal kon oppikken zijn voortzetting was fantastisch want hij bereikte Michel Sprenkels met een geweldige voorzet en zo was het een koud kunstje voor de Achtmaal topscoorder op de 1-0 binnen te koppen. Achtmaal had haar verdiende voorsprong te pakken. Achtmaal dat een afstandschot van VCW in het vangnet zag verdwijnen gaf na deze kans helemaal niets meer weg. Achtmaal speelde VCW helemaal van het veld af en VCW heeft werkelijk alle hoeken van het veld gezien. Zo probeerde Achtmaal de 2-0 op het scorebord te krijgen en met werkelijk een fantastische aanval lukte dit. Het zeer sterk spelende middenveld van Achtmaal wist Niek Elst te bereiken en zijn voorzet was loepzuiver zo hoefde Michel Sprenkels alleen zijn hoofd er tegen aan te zetten om de 2-0 binnen te werken. De spits in vorm liet dit niet na en de 2-0 was een feit. De rust kwam voor VCW als geroepen om de schade te beperken.

Na rust een iets ander spelbeeld, VCW dat de bal had maar er vrij weinig nuttige dingen mee deed. Achtmaal heeft 2e helft gemakkelijk stand gehouden na aandringen van de ploeg uit Wagenberg. In de 52e minuut waren het Martijn Kuijstermans en Roy Nouws die Achtmaal behoede voor een aansluitingstreffer hun wisten de inzet van de spits met kunst en vliegwerk onschadelijk te maken. Daarna was het de ‘one man show’ van uitblinker Ralph Mertens die op avontuur ging en soms met enig fortuin de bal mee kon nemen. Zijn avontuur  eindigde in de 16 meter van VCW, menig supporter zag zijn schot al in de bovenhoek verdwijnen maar de keeper van VCW had een puike redding in huis en kon de bal met zijn vingertoppen naast tikken. Invaller Maurice van Meel kreeg het hard te voortduren na enkele pittige overtredingen. Daarna was keeper Roy Nouws die pijnlijk in de fout ging een voorzet schatte hij helemaal verkeerd in en zo was het voor de spits van VCW een koud kunstje om de bal in het lege doel te schieten: 2-1. Na dit moment kwam Achtmaal niet meer in de problemen ook niet in de 9 minuten durende extra speeltijd.

Achtmaal heeft na deze winstpartij goede zaken gedaan en heeft het de aansluiting met de bovenste plaatsen hervonden.

In bovenstaand beeldmateriaal is goed te zien dat trouwe supporter Dennis de Beer zijn aandacht niet meer kon behouden voor het na bespreken van de wedstrijd maar meer geintresseerd was in zwarte piet……….

Wedstrijdbal sponsor: Rita computer diensten

Volgende week: VRIJ