Achtmaal in 2e helft langs NVS

2 februari 2014 14:30

Michielsen, A.J.P.M.

Achtmaal in 2e helft langs NVS

Achtmaal dat meer en meer completer komt te staan, heeft vandaag 3 punten overgehouden aan de confrontatie met NVS uit Nieuw Vossemeer, onder een heerlijk winters zonnetje won de ploeg van Maickel Sebrechts met 0-1, doelpuntenmaker: Maurice van Meel.

Achtmaal startte in de volgende opstelling: Roy; Rene – Chiel – Ralph; Niek – Maurice – Martijn – Michael – Joep; Michel – Alex.

De beginfase was duidelijk voor de gasten uit Achtmaal, veel balbezit leverde de eerste 10 minuten vrij weinig op. Naarmate de wedstrijd vorderde werd het spel van Achtmaal slordiger en slordiger. Martijn Kuijstermans en Chiel van Nispen hadden veel balbezit maar omdat er zo weinig beweging was konden zij vaak de bal niet kwijt. De grootste kans was wel voor de gastheren uit Nieuw Vossemeer. Niek Elst raakte het balbezit kwijt, de organisatie van Achtmaal was niet in orde zo kon de spits vrij op doelman Roy Nouws af, zijn voorzet bereikte een NVS’er die voor een open goal de bal over het vangnet schoot. Achtmaal was dus gewaarschuwd. Spitsen Alex Luca en Michel Sprenkels kwamen vaak niet aan de bal omdat ze hun duels niet vaak wonnen. Daarna was er weer een grote kans voor NVS. Een bal die over Rene Dictus viel werd door de spits handig meegenomen maar zijn inzet werd gekeerd door Roy Nouws.

Na rust een ander Achtmaal. Met zeer verzorgd positiespel probeerde door de NVS muur te komen. Dit lukte goed omdat Joep Mensen en Niek Elst het veld heel groot hielden, dit leverde een kans op voor Alex Luca maar zijn schot werd simpel gepakt door de NVS goalie. Daarna werd Rene Dictus naar de kant gehaald en maakte Lars Kools zijn rentree. Achtmaal had het achterin goed op orde want de spits die in de eerste helft nog vrij gevaarlijk was, zat in de broekzak van Chiel van Nispen. Achtmaal voerde de druk op en kreeg een goede kans. Een voorzet van Joep Mensen was iets te hoog voor de instormende Niek Elst maar een NVS verdediger verschalkte bijna zijn eigen doelman maar de bal ging centimeters naast. In de 70e minuut was het dan toch raak. Een corner van Joep Mensen ging richting spits Alex Luca maar hij werd hardhandig tegen de vlakte gewerkt. De prima leidende leidsman wees resoluut naar de stip, Maurice van Meel schoot feilloos binnen: 0-1. In de 75e minuut verliet Niek Elst het veld en zo maakte Rick Jacobs naar lange tijd weer zijn rentree. Achtmaal dat in de resterende 15 minuten naar achter werd gedrukt kwam nauwelijks in de problemen en speelde het goed uit.

Na deze wedstrijd is Achtmaal weer een plaatsje geklommen in de 5e klasse B. Volgende week zal er getraind worden omdat er geen wedstrijd gepland staat. Als u de ‘ Tikkie – Takkie ‘ training wil aanschouwen, bent u van harte welkom aan de Buntweg, het sterren ensemble van Maickel Sebrechts zal om 11 uur het veld betreden.