Achtmaal het gelukkigst na puntendeling

RSV 1 (zon)

16 februari 2014 14:30

Heide, J.A. van der

Achtmaal het gelukkigst na puntendeling.

Op een drukbezocht sportpark aan de Buntweg heeft Achtmaal een puntje overgehouden aan de confrontatie met RSV. Waar RSV het beste van het spel had, kreeg Achtmaal de beste kansen, het vizier van Alexandru Luca stond deze middag niet op scherp.

Achtmaal startend in de volgende opstelling: Roy; Stefan – Martijn – Chiel – Ralph; Niek – Michael – Lars – Joep; Michel – Alexandru

Een welbekende 6-punten wedstrijd, waar Achtmaal over RSV heen kon klimmen bij winst en waar RSV bij winst het gat vergrootte tot 5 punten. RSV leek hier het meeste zin in te hebben want startte sterker, veel sterker dan Achtmaal. De Achtmaal defensie moest werkelijk alle zeilen bijzetten om de aanvallers van RSV van de goal af te houden. In de beginfase waren er geen kansen te noteren. Achtmaal dat gevaarlijk was in de tegenstoot kwam ook niet verder dan een paar mislukte voorzetten. De eerste kans was voor RSV een voorzet van de rechterkant ging richting de geheel vrijstaande aanvaller bij de 2e paal maar Roy Nouws wist de bal met zijn vingertoppen van richting te veranderen wat het gevaar ontnam. In de 20e minuut een noodgedwongen wissel aan Achtmaal zijde waar Maurice van Meel in de ploeg kwam voor de aangeslagen Niek Elst. Achtmaal kroop hierna wat meer uit haar schulp en dit leverde een grote mogelijkheid op. Aanvoerder Lars Kools stak Maurice van Meel weg die op de achterlijn zijn directe tegenstander uitspeelde, zijn voorzet ging richting spits Alexandru Luca maar een verdediger van RSV wist de bal met kunst en vliegwerk maar net over zijn eigen doel heen te werken, de corner die volgde leverde niets op. Achtmaal dat daarna nog een schot van Michael van Aert over het doel zag vliegen ging met de bekende brilstand de rust in.

Michel Sprenkels was in de kleedkamer achter gebleven en de 16e jarige Nick Jongenelen kwam in de ploeg. Gelijk naar de thee pauze kreeg RSV hun grootste kans van de wedstrijd een voorzet kwam terecht bij de instormende middenvelder maar Roy Nouws had een passend antwoord. Achtmaal kwam niet onder de druk van RSV uit en moest ver terug. De voorzetten van de flankspelers van RSV waren vaak te scherp waardoor Achtmaal het vaak wist op te lossen. Achtmaal deelde wat speldenprikjes uit zo stuurde Maurice van Meel youngster Nick Jongenelen weg waar hij zijn directe tegenstander voorbij snelde vergat hij op een cruciaal moment de bal waardoor deze kans verloren ging. In de 62e minuut was Achtmaal dichtbij een onverdiende treffer, een kopduel werd gewonnen door Martijn Kuijstermans die gelijk Alexandru Luca wegstuurde een op een met de keeper wist hij wel een net te vinden maar jammer genoeg voor Achtmaal was dit het vangnet. Niet veel later kwam Achtmaal goed weg nadat een hard duel tussen Maurice van Meel en een RSV’er in de eigen 16 meter niet werd beoordeeld als penalty. In de 82e minuut kreeg de aanvoerder van RSV de bal uit een duel met René Dictus mee maar zijn schot was een rollertje wat geen gevaar opleverde.

Achtmaal schiet weinig op met deze puntendeling, waar concurrent DEVO verrassend verloor van NVS blijft Achtmaal op de 6e plaats staan. Volgende week reist Achtmaal af naar de Wouwse Plantage waar Rimboe de tegenstander is. Tot dan!

Wedstrijdbal sponsor: ' De Gouwe Wiesel '