Achtmaal toont veerkracht

16 maart 2014 14:30

Graaff, H.J. de

Achtmaal toont veerkracht

Na een 2-0 achterstand wist de ploeg van Maickel Sebrechts toch de rollen om te keren. Doelpunten van Martijn Kuijstermans en Alex Luca zette Achtmaal naast Divo. Met iets meer geluk had Achtmaal de 3 punten mee na huis genomen.

Achtmaal ging van start in de volgende opstelling: Roy; Stefan – Martijn – Chiel – Ralph; Niek – Michael – Lars – Joep; Alex – Michel.

Het spelbeeld was duidelijk. Divo dat Achtmaal aan de bal liet en op eigen helft terugzakte. Achtmaal dat wel probeerde om te voetballen maar er steeds moeilijk door heen kwam bij het op de counter loerende Divo. Door het lage tempo wat gevoerd werd kwam Achtmaal moeilijk in haar spel. In de eerste minuut had Achtmaal pech dat een schot van spits Michel Sprenkels geblokt werd. Achtmaal dat na hartenlust kon en mocht opbouwen speelde in een veel te laag tempo wat het voor Divo makkelijk maakte om het middenveld gesloten te houden, veel verkeerde aannames aan Achtmaal zijde stelde Divo instaat om een aantal keren er snel uit te komen op het stroeve veld, zo ook in de beginfase van de wedstrijd. Zo werd er een vlagsignaal genegeerd door de warrig leidende leidsman en zo kwam een Divo aanvaller een op een met Roy Nouws, de slappe inzet werd gekeerd door laatstgenoemde. Daarna was er een grote kans voor Achtmaal een afzwaaiende voorzet van Niek Elst leek een eenvoudige prooi voor de goalie van Divo maar door twijfeling was hij te laat en kon Joep Mensen zijn voet er nog tegenaan krijgen jammer genoeg eindigde zijn inzet in het zijnet. 10 minuten voor rust gebeurde er veel. In de 38e minuut was het raak voor Divo. Met ietwat geluk kwam viel de bal over Chiel van Nispen en Ralph Mertens waarna de Divo spits Roy Nouws in de korte hoek kansloos liet: 1-0.  Daarna mocht Divo van gelukspreken en hun doelman danken dat het met een voorsprong de rust in ging een corner van Joep Mensen kwam terecht bij Martijn Kuijstermans die de lat raakte, nog geen minuut later was het Michel Sprenkels die uit de draai schoot maar de keeper van Divo wist de bal met zijn vingertoppen over te tikken.

Achtmaal begon afwachtend aan de 2e helft in de beginfase waren en geen kansen te noteren tot dat 10 minuten na rust Divo plots de 2-0 binnen wist te werken. Een corner die bij de 2e paal werd gelegd werd door de aanvoerder die boven iedereen uit torende van dichtbij binnengekopt. Een domper voor Achtmaal de wedstrijd leek gespeeld maar na de 2-0 werd Achtmaal wakker. Vooral Martijn Kuijstermans was daarna belangrijk voor Achtmaal hij schoof door na het middenveld waar Achtmaal de regie in handen kreeg. Achtmaal dat elkaar nu makkelijk wist te vinden combineerde een aantal keer zeer fraai op het middenveld. Vooral het treintje Stefan Mertens en Niek Elst wist elkaar goed te vinden waarbij Niek Elst zijn tegenstander meerdere malen zijn hielen liet zien. In de 69e minuut had Achtmaal haar verdiende aansluitingstreffer te pakken. Na 2 corners die op niets uitliepen was de 3e raak! Martijn Kuijstermans wist bij de 2e paal de bal binnen te glijden: 2-1. Achtmaal rook bloed en ging vrolijk verder en de 2-2 hing in de lucht. Zo kwam Divo goed weg nadat een mislukte van voorzet van de sterk spelende Stefan Mertens pardoes op de lat viel. Achtmaal moest wel op blijven passen voor de aanvallers van Divo maar onderleiding van Chiel van Nispen die een puike wedstrijd speelde kwam Achtmaal nauwelijks in gevaar op uitzondering van 2 schoten die in het vangnet eindigde. Wel moest er een speler van Divo zwaar geblesseerd het veld verlaten na een botsing met Roy Nouws. Hierna ging Achtmaal opzoek na de gelijkmaker en die viel in de 85e minuut. De ingevallen Maurice van Meel kreeg de bal bij spits Alex Luca die van randje 16 de bal knap achter de doelman van Divo wist te schieten! 2-2.

Achtmaal wordt langzamer hand ‘koning gelijke spelen’ . Volgende week komt het opvallend goed draaiende PCP op bezoek, bij winst klimt Achtmaal over PCP heen op de ranglijst van 5e klasse B.
Achtmaal – PCP : Be there!