Achtmaal verliest in penaltyfestijn

13 april 2014 14:30

Jong, J. de

Achtmaal verliest in penaltyfestijn

Achtmaal speelde in Wagenberg een dijk van een wedstrijd en was op de eerste 5 minuten na de baas op het veld. Zeer goed positiespel leverde uiteindelijk geen punten op.

Achtmaal ging van start in de volgende opstelling: Roy; Rene – Martijn – Maurice – Ralph; Niek – Michael – Lars – Joep; Alexandru – Sven

De eerste 5 minuten werd Achtmaal teruggedrukt op eigen helft en dit leverde één kans op voor VCW een voorzet werd op de lat gekopt. Na dit moment werd Achtmaal wakker en werd er van achteruit gevoetbald, veel beweging op het middenveld van Achtmaal zorgde ervoor dat er veel variatie in het spel kwam en VCW er niet aan te pas kwam. De eerste kans voor Achtmaal werd door Sven Elst naast geschoten. In de 29e minuut kreeg Achtmaal een corner, Joep Mensen draaide de bal voor waar aanvoerder Lars Kools hem voor het inkoppen had werd hij vastgehouden, de prima leidende leidsman wees resoluut naar de stip. Maurice van Meel miste echter de penalty. Niet veel later kwam VCW op voorsprong: Maurice van Meel werd uit balans gebracht waardoor er een strakke lage voorzet bij de 2e paal binnen kon worden getikt:1-0. Niet veel later was het Sven Elst die door Niek Elst weg werd gestuurd er volgde een overtreding en weer werd de bal op de stip gelegd. Sven Elst ging zelf achter de bal staan en schoot de bal onberispelijk binnen! 1-1. Een minuut voor rust stuitte de VCW aanvaller op de voeten van Roy Nouws.

Na rust een ontketend Achtmaal dat alleen maar op de helft van VCW te vinden was. De doelpogingen eindigde allen in de handen van de sterk keepende VCW doelman. Plots kwam VCW er dreigend uit maar René Dictus voorkwam een doelpoging met een sliding. In de 60e minuut was er even geen communicatie onderling dit betekende een lichte overtreding in de 16 meter van Achtmaal, ook nu ging de bal op de stip:2-1. Nog geen minuut later was het Joep Mensen die uit de draai op de VCW goalie stuitte. Hierna kreeg Achtmaal nog legio kansen maar de bal wou er gewoon niet in.

Achtmaal kan zeker moet putten uit deze wedstrijd. Waar Achtmaal heer en meester was tegen het zwakke VCW leverde dit geen punten op. Paasmaandag is het sportpark VV Achtmaal aan de Buntweg het strijdtoneel. Achtmaal ontvangt De Schutters, mis het niet!