Achtmaal wint met minimaal verschil

21 april 2014 14:30

Belzen, J. van

Achtmaal wint met minimaal verschil

Met 3 punten uit 1 wedstrijd beleeft Adrie Kools een voortvarende start als interim-hoofdtrainer van Achtmaal. Na de overwinning maandag voor eigen publiek op De Schutters wilde de oud-eerste speler echter niets weten van het zogenoemde ‘Kools-effect’ in Achtmaal. ‘’Nee hoor, dat soort zaken bestaan niet’’, zei de trainer lachend.

Toen Adrie Kools 17 april door de clubleiding naar voren werd geschoven na het ontslag van Maickel Sebrechts, stond Achtmaal op de 8e plaats. Na een overwinning heeft zijn ploeg de 8e plaats ingeruild voor de 7e plaats.

Achtmaal ging van start in de volgende opstelling: Roy; René – Chiel – Martijn – Ralph; Stefan – Michael – Lars – Niek; Sven – Alex

In de beginfase waren beide ploegen even sterk. De Schutters dat veelal de lange bal hanteerde naar de spits die duidelijk de beste speler van het elftal was. Achtmaal dat verdedigend goed stond opgesteld had deze manier al snel in de gaten en Chiel van Nispen speelde een puike partij tegen zijn directe tegenstander. De eerste doelkans was voor De Schutters maar dit schot eindigde in de handen van Roy Nouws. Niet veel later moest Sven Elst zich al snel laten vervangen door Michel Sprenkels. De wedstrijd was in evenwicht, maar via snelle uitbraken probeerde De Schutters de groen-witte defensie te verschalken en dit lukte in de 27e minuut. Een voorzet van de flank werd strak ingekopt: 0-1. Achtmaal werd wakker en nog geen 5 minuten later stond de 1-1 op het scorebord. Martijn Kuijstermans die mee opgeschoven was zette voor, Niek Elst kopte terug op aanvoerder Lars Kools die met uiterste precisie de bal langs de doelman schoof:1-1. In de 45e minuut kwam Achtmaal echter goed weg. Een vrije trap werd na 3 instanties binnengeschoten maar dit doelpunt ging niet door vanwege buitenspel.

De Schutters kwamen beter uit de rust en Achtmaal moest achteruit, het leverde geen kansen op. Naar 10 minuten ging de storm liggen en kwam Achtmaal meer aan voetballen toe. Michael van Aert en Lars Kools voelde elkaar goed aan en er werd aardig gecombineerd. Doordat de aanvallers van De Schutters niet mee terug verdedigde had vooral René Dictus de ruimte op mee op te komen dit werd echter te weinig gedaan. Rond de 70e minuut begon Achtmaal de druk op te voeren wat enkele kleine kansjes opleverde zo stond het vizier van Michel Sprenkels nog niet op scherp om zijn 14e van het seizoen tegen de touwen te werken. Maar in de 78e minuut was het wel raak! De sterk spelende Ralph Mertens kwam goed op hij speelde Niek Elst in die op zijn beurt Alex Luca wist te vinden en met een droge schuiver in de verre hoek verschalkte hij de doelman: 2-1. In de 85e minuut was er nog een gevaarlijke situatie in de 16 meter van Achtmaal maar de voorzet werd over de goal getikt door Roy Nouws, hierna kwam Achtmaal niet meer in de problemen.

Volgende week is er geen wedstrijd. De eerst volgende wedstrijd zal de selectie van Achtmaal afreizen naar Moerdijk waar hekkensluiter TPO de mannen van Adrie Kools zal ontvangen. Neemt Achtmaal de 3 punten mee? We gaan het allemaal meemaken op Sportpark De Klaverweide. Er wordt om 14:30 afgetrapt en de entree is zoals altijd gratis.