Achtmaal met moeite langs hekkensluiter TPO

4 mei 2014 14:30

Heijden, C.G.J.M. van der

Achtmaal met moeite langs hekkensluiter TPO

De voorbereidingsweek voor de wedstrijd tegen TPO was anders dan anders. Reden: Ralph Mertens scoorde dinsdag op de afsluitende partij een hattrick, of dit nog niet genoeg was schoot hij niet veel later ook zijn 4e van de avond binnen, een unicum volgens de rechtsback!

Achtmaal dat van start ging in de volgende opstelling: Roy; René – Chiel – Martijn – Ralph; Joep – Michael – Lars – Niek; Alex – Michel

Achtmaal had een droomstart want na 69(!) seconden kon de TPO goalie voor de 85e keer dit seizoen de bal al uit zijn doel vissen. Rechtsback Ralph Mertens had een prima voorzet in petto, Michel Sprenkels legde de bal prima terug op Alex Luca die hier wel raad mee wist en de bal onberispelijk binnenschoot: 0-1. Waar iedereen dacht dat de 0-2 en 0-3 snel zouden volgen kwam bedrogen uit want in de 7e minuut was het de snelle buitenspeler van TPO die tussen 3 Achtmalers toch raak wist te punteren: 1-1. In de 20e minuut was het Joep Mensen die héél dichtbij de 1-2 was. Hij kwam vrij op de 16 meter en met een bekeken bal verschalkte hij de goalie maar de bal ging via de lat en paal uit de goal. Waar Achtmaal een legio kansen kreeg stond de goalie van TPO vaak op de goede plek. Hij keerde inzetten van Alex Luca, Niek Elst en Michel Sprenkels. Ook de vlagger van TPO deed vrolijk mee deze middag door veel met zijn vlaggetje te wapperen waarbij een aantal beslissingen toch twijfelachtig waren.

Na rust hetzelfde spelbeeld. TPO dat ver terugliep en Achtmaal dat de bal had. In de 46e minuut was het bijna raak ware het niet dat de TPO goalie met een katachtige reflex de kopbal van Alex Luca uit zijn doel wist te tikken. Achtmaal moest echter wel oppassen voor de counter of dode spelsituaties van TPO. Zoals in de 60e minuut, een vrije trap kwam op het hoofd van een TPO’er die van dichtbij recht op de vuisten van Roy Nouws kopte. Niet veel later was Achtmaal dichtbij een voorsprong. Een ziedend afstandsschot van Alex Luca spatte uiteen op de paal, de rebound pogingen waren niet besteed aan Niek Elst en Lars Kools omdat u raad het al… buitenspel. Waar TPO steeds meer tijd begon te rekken kwam Achtmaal langzamerhand in tijdnood. Een lange bal van TPO kwam pardoes terecht voor de aanvaller die oog en oog met Roy Nouws op de voet van laatstgenoemde stuitte. In de 84e minuut was het dan toch raak! Een afgemeten voorzet van invaller Maurice van Meel kwam op het hoofd van Niek Elst die goed binnenknikte: 1-2.

Zes punten uit twee wedstrijden, is er sprake van een schokeffect? Adrie Kools wil er niets van weten. ‘’ Het zijn de spelers die het gedaan hebben, niet ik ‘’, zegt de interim-trainer. ‘’ Ze werken keihard. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Misschien is dit wel een fase dat het mee zit. ‘’