Achtmaal sluit seizoen in stijl af

11 mei 2014 14:30

Alders, P.J.M.

Achtmaal sluit seizoen in stijl af

De laatste wedstrijd van het seizoen mocht Achtmaal thuis aantreden tegen Welberg dat al verzekerd is van een nacompetitie ticket. Onder weinig publieke belangstelling speelde Achtmaal een puike partij en dat leverde maarliefst 4 doelpunten op.

Achtmaal dat van start ging in de volgende opstelling: Roy; René – Chiel – Martijn – Ralph; Joep – Michael – Lars – Niek; Michel – Alex

Achtmaal had een droomstart want al na 1 minuut lag de bal in het netje. René Dictus veroverde de bal hij speelde de bal op Joep Mensen het spel verlegde naar Michael van Aert die op zijn beurt Ralph Mertens wist te vinden, zijn rush aan de rechterkant kwam bij Alex Luca terecht die een goede voorzet in huis had en zo Michel Sprenkels een niet te missen kans gaf: 1-0. Niet veel later kwam Achtmaal goed weg. Een bal die over de verdediging van Achtmaal viel kwam terecht bij de spits die daarna 2 keer op Roy Nouws stuitte. In de 13e minuut kreeg Achtmaal een corner die genomen werd door Joep Mensen hij draaide de bal voor de goal waar Ralph Mertens boven iedereen uit torende en de bal goed binnen knikte: 2-0. Achtmaal was heer en meester op het veld en kreeg nog een paar mogelijkheden om de score uit te breiden, maar Michel Sprenkels en Alex Luca faalde hier in.

René Dictus bleef in de kleedkamer achter en Maurice van Meel verving hem aan het begin van de 2e helft. Direct na rust kreeg Welberg de kans op de aansluitingstreffer te produceren maar de vrije trap van een meter of 18 verdween naast de goal. Achtmaal kwam er vaak voetballend uit omdat Lars Kools de vrije man was op het middenveld en hij werd dan ook vaak gevonden.  In de 55e minuut had Alex Luca de wedstrijd op slot kunnen gooien maar oog in oog met de Welberg goalie faalde hij. In de 70e minuut verliet Joep Mensen het veld voor Kevin van Aert. De oplettende Stefan Mertens die niet bij de wedstrijdselectie zat door een blessure aan zijn pols zag dat de linkerkant goed bezet was door Appel Moes ( Kevin van Aert & Maurice van Meel ). In de 75e minuut verliet de moegestreden Michel Sprenkels het veld en kwam jubilaris Richard van Hooydonk in de ploeg. Niet veel later kreeg Alex Luca de handen van de supporters weer op elkaar. Hij werd weggestuurd en vertrok van eigen helft waar de grensrechter die hele middag bezig was met alles af te vlaggen kreeg hij weer ongelijk van de prima leidende leidsman, nu was Alex Luca wel de winnaar, hij omspeelde simpel de keeper en zo wist hij de 3-0 aan te tekenen. In de 85e minuut gaf Richard van Hooydonk zich een fantastisch afscheid door zelf  door oog en oog met de keeper raak te schieten: 4-0!

Achtmaal neemt tevens afscheid van assistent scheidsrechter Ruud Vissers die 10 jaar lang langs de zijlijn ons heeft bijgestaan. Waar Ruud menig aanval afvlagde, zal dit volgend jaar iemand anders moeten doen, maar zoals Ruud zondag na afloop zei: ‘ Het is die fucking business ‘.

We kunnen natuurlijk niet afsluiten zonder een reactie van interim trainer Adrie Kools.

‘’Laten we alsjeblieft ophouden over het Kools-effect’’ , verzuchte  Achtmaal-coach Adrie Kools na afloop van de overwinning op Welberg (4-0). Maar ook hij kon niet anders dan beamen dat het opvallend is dat Achtmaal onder zijn leiding nog niet verloren heeft.
‘’Er zijn belangrijkere dingen dan het Kools-effect’’, vervolgt de trainer. ‘’Het is wel leuk, ook voor mijzelf, dat we al 3 wedstrijden op rij goed presteren. Maar we hadden de punten gewoon nodig’’.