Achtmaal start voorbereiding met een ruime overwinning.

DIOZ 1 (zon)

3 augustus 2014 12:00

Achtmaal start voorbereiding met een ruime overwinning.

Een week na de start van de voorbereiding onder de nieuwe trainer John van Aert heeft Achtmaal haar eerste oefenwedstrijd winnend afgesloten. Dioz uit Zegge moest het onderspit delven in een leuke oefenpot waar de eindcijfers duidelijk in het voordeel waren van de Achtmaalse mannen.

Opstelling 1e helft: Roy; Joey – Martijn – Chiel – Ralph; Joep – Maurice – Lars; Alexandru – Mitchell – Gertjan

De beginfase was duidelijk voor Achtmaal dat met verzorgd positiespel door de verdediging van Dioz heen probeerde te komen. Het middenveld van Achtmaal combineerde aardig en dit leverde naar 5 minuten een levensgrote kans op voor aanvoerder Lars Kools. Joep Mensen stuurde de snelle Gertjan van Nispen weg die een voorzet op maat in huis had maar Lars Kools zijn vizier stond niet op scherp. Niet veel later kon het Achtmaalse publiek toch juichen! Een corner van Joep Mensen werd binnengekopt bij de eerste paal door Martijn Kuijstermans: 1-0.  Toch moest Achtmaal opblijven letten voor het counterende Dioz dat niet veel later dé kans had op de gelijkmaker maar Gertjan van Nispen voorkwam een doelpunt door de bal van de lijn te halen. Niet veel later eiste Gertjan van Nispen weer een hoofdrol op, zijn vrije trap was perfect op maat voor rechtsback Ralph Mertens die boven iedereen uittorende en de 2-0 binnen knikte.  Dioz dat niet verder kwam dan een paar schoten vanuit de 2e lijn keek nog voor rust tegen een uitzichtloze achterstand aan want een verre inworp van Joey Jongenelis werd gepromoveerd tot doelpunt door de laatste man van Dioz: 3-0. Dit was de laatste actie van de linksback van Achtmaal want niet veel later viel hij uit met waarschijnlijk een erge enkelblessure. In de 40e minuut was het Alexandru Luca die vrolijk doorging waarmee hij vorig seizoen gestopt is: scoren. Een lange bal van Roy Nouws werd op waarde geschat en oog in oog met de Dioz goalie was Alexandru Luca uitermate rustig: 4-0. Dioz wist voor rust echter nog wel een doelpunt te maken, een voorzet werd via de onderkant van de lat binnen gekopt.

Opstelling 2e helft: Roy N; René – Martijn – Chiel – Ralph; Niek – Roy F – Michael; Kevin – Sven – Johnny.

Met een gewijzigd elftal ving Achtmaal de 2e helft aan en is het doorgegaan met soms vrij aardige combinaties. Johnny Kuijstermans was meerdere malen dreigend maar het ontbrak vaak aan de goede eindpass. Dioz dat beter in de wedstrijd kwam kreeg geen grote kansen in de beginfase. Het was Achtmaal die de kansen kreeg. Zo ook Michael van Aert, bij een actie stuurde hij 2 man het bos in en met zijn linker krulde hij de bal op de kruising, de rebound van dichtbij was echter niet besteed aan zijn broer Kevin van Aert. Niet veel later lag hij toch in het netje. Een aanval uit het boekje. Joep Mensen controleerde een lange bal, speelde de bal in op spits Sven Elst die zijn man passeerde en een voorzet gaf op Kevin van Aert die op zijn beurt goed het overzicht hield en de bal teruglegde op de instormende Joep Mensen die de bal hard tegen de touwen werkte: 5-1. Een moment van concentratie verlies aan Achtmaal zijde betekende het 2e doelpunt voor Dioz. Een voorzet van de rechtsbuiten werd vanaf de 16 meter hard en laag binnengeschoten. De 6-2 kwam op naam van Kevin van Aert die een voorzet op waarde wist te schatten en zo bij de 2e paal de bal tegen het netje aan prikte.