Achtmaal grijpt de winst

28 september 2014 14:30

Huijskens, J.G.C.

Achtmaal grijpt de winst

Achtmaal heeft zonder al te veel moeite de 3 punten in eigen huis kunnen houden. Doelpunten waren van Alex Luca en Gertjan van Nispen.

De beginfase was duidelijk voor Achtmaal dat met de ´Mertens trein´ centraal achterin begon. Met verzorgd positiespel probeerde Achtmaal door de defensie van PCP heen te komen en dit lukte alleraardigst. De eerste doelpoging kwam op naam van Michael van Aert maar zijn schot ging naast. In de 15e minuut was het raak! Gertjan van Nispen verstoorde de opbouw van PCP en met een simpele steekbal wist hij Alex Luca vrij voor de keeper te zetten. Oog in oog maakte laatstgenoemde geen fout: 1-0. Stefan Mertens die achterin een foutloze wedstrijd speelde was daarna een aantal keren belangrijk door goed handelend optreden en zo een paar mogelijke kansen te verijdelen. PCP kreeg toen hun grootste kans van de eerste helft maar het schot miste de juiste richting. Lars Kools kreeg daarna de uitgelezen kans voor de 2-0 maar hij wist een fout van de PCP goalie niet af te straffen.

Meteen naar rust was het Johnny Kustermans die uit een moeilijke hoek de PCP doelman tot een redding dwong. Achtmaal kwam de gehele 2e helft niet meer in hun vertrouwde spel, maar kreeg wel kans op kans. In de 70e minuut kwam Achtmaal goed weg een afstandschot dat van richting werd veranderd dwong Roy Nouws tot een uiterste krachtsinspanning. Hiervoor kroop Achtmaal door het oog van de naald omdat de overigens prima leidende leidsman het vlagsignaal negeerde, het schot ging via de paal naast! In de 89e minuut gooide Achtmaal de wedstrijd op slot. Chiel van Nispen stuurde Johhny Kustermans weg, die op zijn beurt zijn directe tegenstander het bos instuurde en met een voorzet op maat Gertjan van Nispen bediende. De aanvaller in vorm wist hier wel raad mee en tilde de stand naar 2-0!

Zo heeft Achtmaal thuis de perfecte score weten te behouden, volgende week reist de selectie van John van Aert af naar Bosschenhoofd. DEVO uit mis het niet!