Gelukstreffers nekken Achtmaal 1

5 oktober 2014 14:30

Duzgun, M.

Gelukstreffers nekken Achtmaal

Achtmaal verliest zeer geflatteerd met 5-1 van koploper Devo. De 3 toevalstreffers van Devo kwam Achtmaal niet meer te boven.

In de 3e minuut van de wedstrijd was het al raak. De bal werd op het middenveld verloren, de snelle buitenspeler van Devo werd weggestuurd en met een simpele lob verschalkte hij Roy Nouws die te ver voor zijn doel stond: 1-0. Nog geen 5 minuten stond het al 2-0. Niek Elst toucheerde zijn man buiten de 16-meter maar de leidsman legde de bal op de stip: 2-0. Achtmaal begon hierna fel af te jagen en dit resulteerde in de 12e minuut tot een doelpunt. Gertjan van Nispen gaf de bal mee aan Alex Luca die van randje 16 de Devo doelman verschalkte: 2-1. Achtmaal was weer terug in de wedstrijd zou je zeggen.. Nog geen 5 minuten later was de marge al weer 2 doelpunten. Een voorzet die dusdanig van richting veranderde vloog over Roy Nouws in de goal: 3-1. In het restant van de 1e helft had Achtmaal de stand om moeten buigen maar het vizier van Johnny Kustermans, Joep Mensen en Ralph Mertens stond niet op scherp.

Na rust probeerde Achtmaal vroeger druk te zetten en dit leverde al snel een kans op voor Alex Luca maar de Devo doelman redde bekwaam. Waar Achtmaal de kansen niet afmaakte was Devo uiterst effectief want het kwam 15 minuten voor tijd op een 4-1 voorsprong een van richting veranderde voorzet kwam plots voor de spits zijn voeten die uiterst bekwaam binnenschoot. Het leek wel of alle voorzetten binnenvielen want in de 85e minuut viel een voorzet van de linksback bij de verre kruising binnen: 5-1.

Aanstaande zondag zal De Schutters de volgende tegenstander zijn.