Achtmaal krijgt te weinig

12 oktober 2014 14:30

Aartsen, B.

Achtmaal krijgt te weinig

Een belangrijke wedstrijd om aansluiting te houden bij de top van 5e klasse B, werd niet winnend afgesloten door Achtmaal. Stefan Mertens wist de stand in de laatste minuut gelijk te trekken.

Achtmaal begon goed aan de wedstrijd en had al snel het overwicht te pakken. Met vlagen werd er een hoog tempo gehanteerd door de dorpelingen. Dit resulteerde al snel in een afzwaaier van Gertjan van Nispen. Maar de eerste echte kans was een prima aanval die van uit achterin werd opgezet. De bal kwam bij de sterk spelende Niek Elst terecht die een sublieme steekpas in petto had maar Michael van Aert kwam niet lekker uit met zijn passen en zo kon de keeper van De Schutters eenvoudig redding brengen.  Niet veel later kreeg Achtmaal de grootste kans van de wedstrijd een voorzet van Gertjan van Nispen werd bij de 2e paal voorlangs gekopt door spits Lars Kools. Hierna kreeg De Schutters hun eerste kans maar Roy Nouws bracht redding. 5 minuten voor rust legde Lars Kools de bal terug op Maurice van Meel die Gertjan van Nispen in stelling wou brengen maar zijn pas kwam snelheid te kort om echt gevaarlijk te worden.

Na rust ging Achtmaal vrolijk door met aanvallen en dit resulteerde in de 61e minuut tot de 1-0. Invaller Alex Luca kreeg de bal toevallig uit een scrimmage mee hij passeerde zijn directe tegenstander en met een hard schot verschalkte hij de goalie in de korte hoek: 1-0! Achtmaal bleef doorgaan en zo kreeg Lars Kools een grote mogelijkheid uit een rebound maar hij schoot te gehaast over. Niet veel later kon Gertjan van Nispen de wedstrijd op slot gooien maar zijn inzet verdween op de borst van de goalie en wat overbleef was een corner. In de 75e minuut was het raak voor De Schutters. Een van de spaarzame keren dat ze op de helft van Achtmaal waren. Een corner werd bij de 2e paal binnengekopt nadat Ralph Mertens zo wat op de grond werd geduwd: 1-1. Of dit nog niet erg genoeg was kwam de ploeg uit Stampersgat op een 1-2 voorsprong. Chiel van Nispen die een prima wedstrijd speelde verloor de bal op de 16-meter aan de aanvaller die zijn collega één op één zette met Roy Nouws: 1-2. Een domper voor Achtmaal dat de gehele wedstrijd de baas was. Het was dan uiteindelijk meer dan terecht dat Achtmaal toch nog een punt overhield aan dit treffen. Achtmaal dat Ralph Mertens al naar voren had gestuurd. Pompte elke bal naar voren en dit resulteerde in de gelijkmaker. De ingevallen Joep Mensen kreeg de bal bij Lars Kools die de bal voor de goal gooide. Iedereen van de Schutters had linksback Stefan Mertens over het hoofd gezien en zo kon hij uit bijna een onmogelijke hoek de 2-2 binnen knikken!

Volgende week zal Achtmaal aantreden tegen DIVO. Eerst zal het komende dinsdag vriendschappelijk aantreden tegen OVV. Tot volgende week in Dinteloord.