Achtmaal doet zichzelf te kort

26 oktober 2014 14:30

Kayaoglu, H.

Achtmaal doet zichzelf te kort

De equipe van John van Aert kon de droomstart geen goed vervolg geven, en gaf de winst uithanden door een persoonlijke fout in de 70e minuut.

Van een vliegende start kan gesproken worden. In de eerste minuut werd Alex Luca weggestuurd, hij stuurde zijn directe tegenstander het bos in en met een voorzet op maat wist hij spits Lars Kools te bedienen die de bal hard tegen de touwen aan knikte: 1-0! 10 minuten later stond Achtmaal op een comfortabele 2-0 voorsprong. Een corner van Gertjan van Nispen kwam via Niek Elst en Joep Mensen bij Michael van Aert die de bal hard tegen de touwen aan joeg: 2-0! Niet veel later had Raamsdonk toch haar aansluitingstreffer te pakken. Achtmaal verloor de bal op het middenveld, de bal werd over de Achtmaal defensie gelepeld en de Raamsdonk spits maakte oog in oog met Roy Nouws geen fout: 2-1. Achtmaal trok zich niets aan van de tegentreffer en bleef voetballen, dit resulteerde in een kans voor Joep Mensen die de bal teruggelegd kreeg van Alex Luca maar zijn bekeken poging eindigde naast. Hierna een hoop tumult waar een Raamsdonk speler geel kreeg voor commentaar en daarna nog een uitgebreid applaus aan de leidsman voorschotelde was dat voor laatstgenoemde genoeg voor nog een gele en dus rood te trekken. Na dit moment vergat Achtmaal de wedstrijd in het slot te gooien door enkele kansen op de 3-1 te missen.

Na rust had Achtmaal het moeilijk ondanks dat het met een persoon meer op het veld stond. Het kreeg echter al wel snel een kans maar Gertjan van Nispen schoot over. Waar de wedstrijd vorderde zonder echte grote kansen, sloeg het noodlot toe in de 70e minuut. Een vrije trap van 20 meter werd echter verkeerd verwerkt door doelman Roy Nouws en zo was de rebound een prooi voor de laatste man van Raamsdonk die de bal hard tegen de touwen aan joeg: 2-2. Hierna kreeg Achtmaal de kans op 3-2. Een steekbal van Michael van Aert kwam terecht bij Maurice van Meel alleen laatstgenoemde kreeg de bal niet lekker mee en zo smoorde deze kans.

Zo mist de ploeg van John van Aert even de aansluiting in de subtop, volgende week MOET het winnen van Moerstraten dat onderaan staat met één punt.