Achtmaal helpt Moerstraten aan 2e punt

2 november 2014 14:30

Peters, R.J.M.

Achtmaal helpt Moerstraten aan 2e punt

Op papier een zwakke tegenstander en zeker geen goed voetballende ploeg heeft Achtmaal met schaamrode kaken van het veld laten afdruipen.

Achtmaal begon sterk aan de wedstrijd. Het had veelvuldig de bal en zo werd Roy Frijters die de vrije man op het middenveld was een paar keer gevonden. Zo verstuurde hij in 5e minuut een perfecte steekpas naar Alex Luca maar die werd afgevlagd door de vlaggenist die probleemloos mee zou kunnen draaien bij de plaatselijke fanfare.  De eerste echt grote kans van de wedstrijd was een mooie aanval van Achtmaal waar Alex Luca de bal voor slingerde, Lars Kools miste de bal maar Gertjan van Nispen was naar binnengeslopen maar zijn poging kwam op het lichaam van de Moerstraten goalie. Hierna kreeg Achtmaal het moeilijk. Moerstraten kwam meer en meer op de helft van Achtmaal zonder een echte kans te creëren.

Na rust werd Achtmaal met de neus op de feiten gedrukt door Moerstraten dat steeds beter in de wedstrijd kwam. Toch was het Achtmaal dat gelijk een ‘kans’ kreeg, een schot van Michael van Aert werd met veel moeite gekeerd door de Moerstraten goalie. Toch kwam hekkensluiter Moerstraten op een voorsprong. De bal werd op het middenveld onderschept en zo kreeg een Moerstraten speler de bal voor en bij de 2e paal werd hij binnengegleden: 1-0. Het antwoord van Achtmaal liet niet lang op zich wachten want Gertjan van Nispen lepelde een vrije trap op het hoofd van Lars Kools die het overzicht behield en Alex Luca de 1-1 liet aantekenen. Nog geen 5 minuten later stond heel Moerstraten weer op zijn kop. Chiel van Nispen gleed ongelukkig uit zo kon zijn tegenstander alleen op Roy Nouws af, een tikkie breed en de bal werd feilloos binnengetikt: 2-1. Toch wist Achtmaal 2 minuten voor tijd nog de gelijkmaker te produceren. Jongeling Stijn Antens had een goede actie in huis en bezorgde de bal bij Alex Luca die uit de draai de 2-2 binnenjoeg.

Van ‘zekere’ winstpartijen kan niet meer gesproken worden. Achtmaal heeft laten zien dat het van iedereen kan winnen maar ook kan verliezen. Volgende week wacht nummer 2 SC Welberg. Dan zal de ploeg van John van Aert de hulp van het publiek zeker nodig hebben!