Brilstand Achtmaal

7 december 2014 14:30

Ahabbad, S.

Brilstand Achtmaal

Achtmaal heeft haar laatste wedstrijd voor de winterstop afgesloten met een 0-0 gelijkspel tegen het gedegradeerde SAB.

SAB ging voortvarend van start en na acht minuten kreeg het al een vrije schietkans van 16 meter maar het schot leverde echter geen gevaar op. Hierna kreeg Achtmaal wat meer grip op het middenveld door Niek Elst een linie terug te halen en Stefan Mertens werd op het middenveld geposteerd. Zo kwam Niek Elst op hun gevaarlijkste man te spelen, met succes want de gehele eerste helft was de angel wel uit het spel van SAB. Aanvoerder Lars Kools was vaak de vrije man op het Achtmaalse middenveld. Zo werd Achtmaal ook gevaarlijk een steekbal van Lars Kools op Michael van Aert werd voor geslingerd door laatstgenoemde, de afgeslagen voorzet kwam voor de voeten van Lars Kools die net over mikte. Nog geen 10 minuten later was het weer Lars Kools die verwoestend uithaalde maar zijn schot spatte uiteen op de lat. Nog voor rust liep de frustratie bij Achtmaal hoog op door aantal dubieuze vlagsignalen van de assistent uit Breda.

Direct naar rust werd SAB gevaarlijk, het schot eindigde echter op de vingertoppen van Roy Nouws. Achtmaal werd hierna sterker en sterker en zo werd spits Sven Elst weggestuurd door Maurice van Meel hij had een vrije doortocht op de SAB goalie, de meegelopen verdediger tikte Sven Elst aan maar tot ieders verbazing kreeg de SAB aanvaller alleen een boze blik van de scheidsrechter waar een rode kaart zeker op zijn plaats was geweest. Joep Mensen legde aan voor de vrije trap maar zijn inzet eindigde centimeters naast de paal. Niet veel later was het weer Joep Mensen die een voorzet afleverde aan Sven Elst die zich knap vrij draaide maar zijn inzet was een prooi voor de SAB goalie. Toch leek SAB aan het langste eind te trekken, waar de bal met enig fortuin over Roy Frijters viel kon de SAB aanvaller voor de 0-1 aantekenen maar Roy Nouws bracht redding in de lange hoek. Voor SAB het door had was de bal al onderweg naar Sven Elst die echter net naast schoot. Zo bleef de wedstrijd onbeslist.