Achtmaal dames oogst punten bij DSE

DSE VR2 (zon)

Achtmaal VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 4e klasse 841

8 maart 2015 10:00

Na de rommelige wedstrijd op het kunstgras bij Welberg, mochten we afgelopen zondag laten zien dat we er van geleerd hadden. 10:00 uur werd de wedstrijd bij DSE ingezet wederom op kunstgras. De peptalk van onze leiding was goed aangekomen bij iedereen zo bleek. Binnen de twee minuten werd de bal hoog voorgegeven door één van onze middenvelders, valk voor de goal van de doelvrouw van DSE. Deze viel mooi tegen de binnenkant van de paal. Voor de zekerheid werd deze nog even duidelijk binnen geknald om misverstanden te voorkomen of de bal er nu wel of niet over was. We gingen dus lekker met een voorsprong de wedstrijd in. We troffen het geluk dat er dit keer geen dames van een hoger elftal in stonden en kregen dus de kans om ons eigen spel te spelen. Na 10 minuten werd dan ook de 2-0 door scheidsrecht Ad Kustermans genoteerd. DSE leek hier wakker van geworden te zijn er gaf meer weerstand. Onze verdediging stond vandaag netjes zoals het hoort en gaven het niet weg. In vergelijking met vorige week was er ook meer rust in het Achtmaal kamp. Toch bleef een uitbreiding van de voorsprong uit tot aan de rust. Met deze magere voorsprong waren we nog niet save.

Dat iedereen zich hier duidelijk van bewust was, lieten we gelijk zien in de tweede helft. We gingen fel van start en er werd lekker gevoetbald. Met dit “tikkie tikkie voetbal” kwamen we al snel weer tot score.  Met nog 43 minuten te spelen en een 0-3 voorsprong werd deze lijn doorgetrokken. In de 65ste minuut werd wederom weer een kans benut door onze spits die vandaag goed in vorm blijkt te zijn. Nog eentje en ze tekent voor een hattrick. Zo gezegd zo gedaan want in de 80ste minuut werd er weer een pracht actie opgezet door onze dames en werd netjes binnen getikt. 0-5 toch een stand die we in eerste instantie niet verwacht hadden toen we deze ochtend vertrokken. In de laatste 10 minuten werden er nog 2 doelpunten gecreëerd. Wat de eindstand op een 0-7 bracht.

Als we naar de stand kijken is het super spannend de komende weken er kan nog van alles gebeuren. Aankomend weekend staat er geen wedstrijd op voor onze dames 1 dus kunnen degene de het nodig hebben lekker uit rusten om de 22ste er weer vol tegen aan te kunnen tegen rivaal NSV.