Achtmaal vergeet te scoren

4 oktober 2015 14:30

Heyden, C. van der

Achtmaal vergeet te scoren
Wat er in de Bn de Stem al te lezen viel was schrijnend voor de wedstrijd Moerstraten - Achtmaal. Moerstraten trainer Pierre van Hal zei het volgende: ´Onze verdediging stond goed vandaag´.

Achtmaal begon sterk aan de wedstrijd en was veelvuldig op de helft van Moerstraten te vinden dat ver terugzakte. Achtmaal wist echter met goed combinatie spel en een uitblinkende Michael van Aert haar eerste ´kans´ te creeeren. Hij stuurde Jacky Mertens werd weggestuurd maar de bal stropte waarna de kans in rook opging. Achtmaal bleef de druk opvoeren en zo dwong het nog een grote kans af. Alex Luca was zijn directe tegenstander weer kwijt. De voorzet was echter iets te scherp voor de instormende Stijn Antens. Toch werd Moerstraten een keer gevaarlijk, een voorzet werd direct op de pantoffel genomen maar het liep af met een sisser. Een paar minuten voor rust moest Achtmaal op voorsprong komen. Michael van Aert heroverde de bal, hij bediende Jacky Mertens die op zijn beurt Stijn Antens wegstuurde zijn inzet ging centimeters voorlangs.

Na de theepauze hetzelfde spelbeeld, Moerstraten dat vrijwel niet van eigen helft af kwam en Achtmaal dat druk vooruit bleef oefenen. Direct na rust was een afstandschot van Alex Luca op goal, maar de keeper redde eenvoudig. Achtmaal bleef het proberen en ook met de ingevallen Nick Jongenelen dwong het kansen af. Hij draaide knap weg, zijn schot ging echter voorlangs, waarbij een voorzet op de instormende Jesper Jochems misschien een beter idee was geweest. Waar Moerstraten ongeveer bij elke mogelijkheid waar het tijd kon rekken het daadwerkelijk ook ging doen, werd het moeilijker en moeilijker voor Achtmaal om het tempo in de wedstrijd te houden.

Al met al een teleurstellende middag voor ´ De groenen ´. Volgende week is het een regelrechte topper in 5a. Achtmaal ontvangt dan nummer 2 Groede.