Achtmaal ?, 1 taak

SC Welberg VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 4e klasse 841

4 oktober 2015 10:00

Zo ga je enkele weken geleden met 38 dames opstap voor het jaarlijkse “teamuitje” en zo heb je op zondag maar 20 mensen beschikbaar om 2 wedstrijden te spelen. Een situatie waarbij je toch wat voor elkaar over moet hebben. Als je dan op maandag ochtend aan je verslag moet beginnen met dit gevoel, loont het zeker de moeite om het te lezen.

Afgelopen donderdag was al bekend dat er maar 20 dames beschikbaar waren voor zondag. Dit door vakanties en blessures. Voor een trainer dus een hele puzzel om hier wat van te maken zodat beide teams toch een fijne wedstrijd kunnen spelen. Deze puzzel kan alleen gelegd worden als ook de speelsters mee werken aan een oplossing hiervoor. Buiten het feit dat we enorm blij zijn dat we zondag aanvulling hebben gekregen van 2 jeugd speelsters mogen we ook enorm blij zijn met elkaar als teamgenoten. Bij deze chapeau aan iedereen dames, met deze samenhorigheid hebben we gewoon 6 punten kunnen pakken.

Zo ging de zondag ochtend dus al om 09;00 uur van start voor iedereen, een uitzondering daar gelaten wegens familiare opstart bezigheden. Maar dit spreekt voor zich. Richard nodigde alle dames uit om de wedstrijdbespreking van die ochtend bij te wonen. En er werd uitgelegd wat het doel was voor vandaag en hoe we dit moesten/konden behalen. Ondanks het feit dat we ook geen keepers beschikbaar hadden deze week werd ook dit probleem zo opgelost. Een extra schouder klopje voor deze dames die dit opgepakt hebben, want wie staat er uiteindelijk graag in de goal als je dit niet elke week doet? Genoeg over de voorbereidingen naar de wedstrijden toe, tijd voor actie. Om 10;00 uur gaf Scheidsrechter J. van Ooijen het start signaal voor de wedstrijd Achtmaal Dms 1 – Welberg. Geen simpele tegenstander, zo hadden we onthouden uit vorig seizoen. Duels ging dan ook vanaf minuut 1 gelijkwaardig tegen elkaar op. Al kreeg Achtmaal wel de meerdere kansen. De sterke keepster van Welberg kreeg diverse ballen te verwerken, maar ze wist haar taak goed te volbrengen. De teller bleef op 0-0 staan tot aan de rust. Dit was even een lastig moment om keuzes te maken voor te wisselen of niet. Aangezien er speelsters op het veld stonden die ook bij dms 2 zouden moeten starten. Keuzes werden gemaakt en tweede helft moest zeer fel van sart gaan. De ploeg die het eerste doelpunt zou maken in deze wedstrijd, zou de wedstrijd naar zich toe kunnen trekken en deze binnen weten te halen. Deze boodschap was duidelijk aangekomen bij ons groen-witte leger en de stand werd binnen de eerste vijf minuten van de tweede helft op 2-0 voorsprong gezet. Je merkte dan ook gelijk dat Achtmaal hierdoor meer controle op het veld kreeg, wat niet wil zeggen dat Welberg er niet meer aan te pas kwam. In tegendeel zelfs. Welberg bleef het Achtmaal moeilijk maken, met name de keepster wederom. Maar ook hun aanval kwam er zo nu en dan toch weer gevaarlijk door. Inmiddels waren we nog slechts enkele minuten voor het eind van deze wedstrijd en was de voorsprong uitgebreid tot een 4-0. Met één van de doelpunten, wat we wel even mogen vermelden, door Yvonne Leenaerts. Haar eerst, en hoe…. Netjes boven in de kruising. Proficiat met deze mooie treffer Yvonne! Hoe vast besloten we ook leken om de “0” te houden in deze pot, bracht Welberg toch nog een nette actie op de mat en speelde Achtmaal uit tot aan de goal zodat ze de eer wisten te redden en een verdient doelpunt mee pikte om de eindstand op 4-1 te zetten.

Doel 1 behaald, 3 punten voor dames 1, nu op naar doel 2 nog eens 3 punten tegen Zundert weten te pakken met Dames 2. Deze wedstrijd ging vrijwel meteen na de zojuist gespeelde wedstrijd van start. 22 gedreven dames stonden klaar op het veld om aan deze derby te beginnen onder leiding van F. Herijgers. Ook dit duel leek op een gelijkspel te komen tot aan de rust. Echter wist Achtmaal toch vlak voor rust de 1-0 voorsprong op het score bord te zetten door één van de kansen wel te benutten. Met deze kleine voorsprong gingen we van start met de tweede helft. Zundert liet zich verrassen door één van onze jeugdspeelsters die haar actie maakte en zo door de verdediging heen manoeuvreerde. Een schot op goal kwam voor de keeper ook net iets te onverwachts en liet de bal net onder zich door glippen. 2-0 was een feit, maar de wedstrijd was nog zeker niet gedaan. Zundert liet het er niet bij zitten en bleef het duel aan gaan. Een hard afstandsschot van de zwart rode delegatie werd af gevuurd en belande achter onze keepster in het netje.
2-1. Dit voelde toch weer net iets minder comfortabel.  Het liet even op zicht wachten, maar toch was daar een kleine verlossing. Met een beetje hulp van Zundert zelf werd een voorzet toch goed binnengeschoten in eigen goal door Zundert. Dit bracht de stand op
3-1. De tijd tikte weg en onze dames waren toe aan een eindsignaal. Echter dit bleef toch iets te lang weg waardoor Zundert nog de 3-2 op het scorebord toverde. Met deze stand werd de wedstrijd beëindigd en bleven de punten dus in Achtmaal vandaag.

Langs deze weg willen we nog een keer de meiden bedanken die ons uit de nood geholpen hebben! Dalila en Nadia, Hartstikke bedankt !

Volgende week brengen we met z’n alle een bezoekje aan BSC, Roosendaal. Laten we de lijn van afgelopen weekend door trekken en ook hier streven naar de 6 punten!