Achtmaal wint weer

18 oktober 2015 14:30

Langedijk, A.J.

Achtmaal wint weer

De eerste verre uitwedstrijd is Achtmaal goed af gegaan. In en tegen Graauw werd er met 0-1 gewonnen, door een doelpunt van Alex Luca.

Achtmaal kwam goed uit de startblokken naar een busreis van ruim 1,5 uur. Het zette Graauw onderdruk en al snel was zichtbaar dat Graauw deze middag een paar maatjes te klein was voor de ploeg van John van Aert. Graauw speelde echter met 12 man omdat de grensrechter werkelijk waar alles afvlagde wat ook maar enigszins over de middenlijn kwam. De irritatie groeide aan Achtmaal zijde. Vooral toen de sterk spelende Mark van Oijen een mooie pas gaf op Jacky Mertens die een vrije doortocht had op de Graauwse doelman, maar de grensrechter stak hier hoogstpersoonlijk een stokje voor. De scheidsrechter was het affluiten ook beu, hierna werd Achtmaal direct gevaarlijk een snelle spelhervatting van de Achtmaal defensie ging richting Alex Luca die oog in oog met de doelman naast schoot.

Achtmaal kwam furieus uit de kleedkamer want in de 46e minuut was het Stijn Antens die snoeihard en met uiterste precisie uithaalde op het Graauwse doel, wat volgde was een prima redding van de goalie. Het werd werkelijk eenrichtingsverkeer naar het Graauwse doel toe, en in de 55e minuut was het dan ook raak! Michael van Aert verlegde het spel snel via het middenveld en zo werd Alex Luca weggestuurd, hij was zijn directe tegenstander te slim af en oog in oog met de goalie punterde hij raak: 0-1. Graauw is de gehele wedstrijd geen een keer gevaarlijk geweest en ook bij de 0-1 stand hebben ze werkelijk geen een noemenswaardige doelkans gecreëerd. Waar Achtmaal verzuimde om de score verder op te voeren, werd er maar met 0-1 gewonnen.

Volgende week reist Achtmaal weer af richting Zeeland. Dan zal S.D.O´63 de tegenstander zijn. Er zal wederom een bus rijden, wil je mee? Houdt dan de website van VV Achtmaal in de gaten!