Achtmaal grijpt naast periodetitel

Mannen zondag, 1, 5e klasse A

25 oktober 2015 14:30

Pleijte, J.

Achtmaal grijpt naast periodetitel.

Een zure middag voor Achtmaal. Op het veld in Lamswaarde was Achtmaal heel de wedstrijd heer en meester. Een wedstrijd vol spanning, een zeer warrig leidsman, afgekeurde / discutabele doelpunten, een verzorgster die de meeste meters op het veld heeft gemaakt, de tegenstander die werkelijk de bus parkeerde.

Zoals vaker dit seizoen kansen genoeg, weinig doelpunten. Het verhaal van deze middag.. Achtmaal ging goed van start. Al snel was te zien dat SDO´63 zeer defensief speelde en maar één spits had en veel man achter de bal hield. Achtmaal wist hier wel raad mee en probeerde combinerend door de gele muur te komen. Tot de 16 meter was het allemaal goed wat Achtmaal deed maar het ontbrak de eerste helft aan de juiste eindpass. Waardoor SDO redelijk eenvoudig stand hield. Maar als de pass wel goed was werd het direct gevaarlijk. Zo stoomde Niek Elst goed op, zijn voorzet was op maat voor Alex Luca die echter over mikte. Achtmaal had verdedigend niets te duchten van SDO. In de 44e minuut was het raak. Een scherpe vrije trap van Michael van Aert werd met een mooie snoekduik binnen geknikt door Jesper Jochems, waar Achtmaal feest vierde had de leidsman een andere mening, en keurde hem af door vermeend buitenspel?!

Direct na rust was het weer raak voor Achtmaal. Jacky Mertens stuurde zijn tegenstander het bos in, zijn voorzet was op maat voor de instormende Niek van Oijen die bij de eerste paal binnen tikte: 0-1. Achtmaal kon niet lang van de voorsprong genieten. Het doelpunt van SDO was een cadeautje van de warrige leidsman. Een vrije trap op de middenstip stuiterde nog en werd plots over de Achtmaal defensie gelepeld en oog in oog met doelman Roy Nouws bleef de aanvaller koel: 1-1. Waar heel Achtmaal fel protesteerde, wou de leidsman ( die achteraf toegaf dat hij fout zat ) van niets weten. Achtmaal ging niet veel later 1 op 1 spelen door Stijn Antens te brengen. Dit resulteerde in 2 levensgrote kansen voor Alex Luca, waar de eerste naast ging en de laatste werd gepakt door de doelman.

Enige positieve aan deze middag is dat Achtmaal de 3e plek heeft weten te behouden, volgende week komt nummer 2 Nieuw Borgvliet op bezoek in Achtmaal, inzet is de 2e plek in 5a. Kom dat zien!