Achtmaal trotse koploper

29 november 2015 14:30

Heer, M.H.W.

Achtmaal trotse koploper

De uitslag doet vermoeden dat het een complete walk-over was voor de ploeg van John van Aert maar niets was minder waar. Vooral eerste helft met wind tegen zwijnde Achtmaal een aantal keer. Maar door een hattrick van Alex Luca en 2 doelpunten van Jacky Mertens was de wedstrijd in de 2e helft al snel beslist.

Achtmaal startte met de wind tegen. Hulsterloo zette al vroeg druk op Achtmaal, waardoor Achtmaal genoodzaakt was om de lange bal te hanteren. De prima leidende scheidsrechter liet veel doorspelen waardoor het spel nauwelijks stil lag. De eerste mogelijkheid was voor Hulsterloo, maar het schot eindigde naast. Rond de 20e minuut kwam Achtmaal tot 2 keer toe goed weg. Waar normaal doelman Roy Nouws de ballen uit het doel moet houden waren het nu de verdedigers die de Achtmaalse doelman te hulp schoten. Eerst was het Jesper Jochems die de bal van de doellijn kopte en luttele minuten later was het Niek Elst die met een uiterste krachtinspanning de bal van de doellijn wist te lopen. Net voor rust was er een gevaarlijke corner van Hulsterloo de bal werd ingebracht maar het was Maurice van Meel die de bal nog net wist te blokken. In de 40e minuut kreeg Achtmaal haar eerste kans en het was gelijk raak! Een diepe bal van Roy Nouws kwam terecht bij Alex Luca die eerder bij de bal was dan de Hulsterloo goalie en de bal makkelijk in het lege doel kon schieten:1-0.

De rollen draaide na rust om, Achtmaal was heer en meester en had nu de wind in de rug. Het Achtmaalse publiek hoefde niet lang te wachten op de 2-0. Een afgeslagen corner kwam voor de voeten van Alex Luca die geen moment twijfelde en de bal met uiterste precisie binnenschoot:2-0. Een paar minuten later gooide dezelfde Alex Luca de wedstrijd in het slot. Hij kreeg de bal op een presenteerblaadje van Michael van Aert: 3-0. Achtmaal ging vrolijk verder maar het moest wachten tot de 83e minuut. Een verkeerde uittrap van de Hulsterloo goalie kwam terecht bij Jack´tikkie-takkie´ Mertens en hier wist de Achtmaal youngster wel raad mee:4-0. Het slotakkoord was voor dezelfde Jacky Mertens, hij bleef koel oog in oog met de keeper en zette de 5-0 op het scorebord.

Door de overwinning op Hulsterloo en de verliespartij van Lepelstraatse Boys tegen Groede. Is Leperstraatse Boys leider af in 5a. De ploeg van John van Aert neemt de eerste stek over en staat 2 punten voor op de nieuwe nummer 2: Groede. Volgende week speelt Achtmaal tegen Vogelwaarde.

Er zal wederom een bus rijden, houdt de website van VV Achtmaal in de gaten.

We sluiten nog niet af voordat we de quote van trainer John van Aert even citeren.

´Alex you can maybe take the bal mee home´. Speler van de week Syb Delcroix reageerde passend: ´ Dit lijkt wel op Louis van Gaal ´.