Eerste verlies Achtmaal

6 december 2015 14:30

Claeys, F.R.I.

Eerste verlies Achtmaal

Een zure middag voor Achtmaal. Het verloor voor de eerste keer in de competitie. Tegenstander Vogelwaarde dat voetballend vele malen minder was dan Achtmaal. De scheidsrechter was deze middag volledig de weg kwijt en blonk uit in rare beslissingen.

Achtmaal begon wat slapjes aan de wedstrijd en zo kon Vogelwaarde de eerste 5 minuten op de helft van Achtmaal spelen zonder kansen te creëren. Hierna pakte Achtmaal het initiatief en het was gelijk raak! Een cornervariant kwam voor de voeten van Niek Elst die de bal aan nam en hem daarna in het dak van het doel schoot: 0-1. Achtmaal groeide in de wedstrijd en niet veel later was het weer een corner die door Jesper Jochems echter op de lat werd gekopt. Plots kreeg Vogelwaarde aan de zijlijn een vrije trap van de warrige scheidsrechter die de gehele middag cadeautjes aan Vogelwaarde aan het uitdelen was. De voorzet zeilde over Roy Nouws en Michael van Aert heen en bij de 2e paal kon de spits eenvoudig binnen knikken: 1-1. Of dat nog niet genoeg was werd trainer John van Aert ook nog weggestuurd door de leidsman. Achtmaal kreeg echter de kans om de leiding weer te pakken, een voorzet van de sterk spelende Nick Jongenelen was echter iets te scherp voor Niek van Oijen. Een paar minuten voor rust kwam Achtmaal weer in kansrijke positie dit keer was het Michael van Aert die oog in oog met de keeper kwam te staan maar de scheidsrechter had hier een andere kijk op en floot voor buitenspel?!

Direct na rust startte Achtmaal furieus en drukte het Vogelwaarde ver terug op eigen helft. De eerste kans liet dan ook niet lang op zich wachten. Alex Luca kwam vrij op de 16 maar zijn schot eindigde over. Niet veel later kreeg Achtmaal een corner en het was weer Jesper Jochems die de bal op de lat kopte. Van Vogelwaarde werd niets vernomen tot in de 67e minuut. Een voorzet van rechts kwam op randje 16 voor de voeten van de spits die de bal met uiterste precisie in de hoek krulde:1-2. Hierna liep de wedstrijd uit de hand, zo kreeg Niek van Oijen een aanslag op zijn been te verwerken maar wederom zag de leidsman hier het kwaad niet van in. Achtmaal gooide alles op de aanval maar in de ultieme slotfase ontbrak het aan de juiste eindpass.

Een zuur verlies, Achtmaal is koploper af. Er is echter nog niets aan de hand voor de ploeg van John van Aert. Komende zondag is Terhole te gast op het sportpark aan de Buntweg. Tot dan!