Achtmaal eenvoudig langs Terhole

13 december 2015 14:30

Lips, J.C.B.

Achtmaal eenvoudig langs Terhole

De ploeg van John van Aert was voor de theepauze al klaar met Terhole. Met rust stond het al 3-0. Doelpunten van deze middag kwamen van Alex Luca, Niek van Oijen, Jacky Mertens, Stijn Antens en Michael van Aert.

Achtmaal begon sterk aan de wedstrijd. Het nam gelijk het initiatief. Terhole probeerde het in het begin nog vast te zetten maar Achtmaal voetbalde zich hier meerdere malen makkelijk onderuit. Het regende kansen de eerste 20 minuten maar ze werden echter allemaal om zeep geholpen. Tot in de 26e minuut. Alex Luca werd weggestuurd. Hij ging zijn directe tegenstander voorbij, ware het niet dat hij hierbij een overtreding maakte wat een penalty tot gevolg had. Alex Luca benutte de buitenkans feilloos:1-0. Achtmaal ging verder met het goede combinatiespel en de terechte 2-0 kwam in de 38e minuut op het scorebord. Een goedlopende aanval kwam terecht bij Jacky Mertens die de uitblinkende Michael van Aert zag vertrekken, die op zijn beurt prima het overzicht behield en zo de instormende Niek van Oijen een vrije kans verschafte, de Achtmaalse ´nummer 10´ moet zulke kansen niet geboden worden want het was raak:2-0! Nog voor rust werd de wedstrijd in het slot gegooid. Het was Jacky Mertens die een diepe bal van het Achtmaalse middenveld het best beoordeelde: 3-0.

Een slap begin van de 2e helft zorgde ervoor dan Terhole frivool door de Achtmaal defensie combineerde. Een dreigende situatie voor het Achtmaalse doel, er was maar een oplossing en het was Niek Elst die aan de noodrem moest trekken. De penalty werd beheerst binnen geschoten:3-1. Terhole rook bloed, Achtmaal dacht hier toch iets anders over en herpakte zich. Het probeerde de bal rond te laten gaan, het niveau van de eerste helft werd echter niet meer gehaald. Toch veerde het Achtmaalse publiek weer op in de 76e minuut. Michael van Aert zag Stijn Antens vertrekken, oog in oog met de Terhole goalie was de Achtmaal youngster uiterst kalm:4-1. In de 90e minuut was het Lars Kools die Michael van Aert aanspeelde die op zijn beurt zijn directe tegenstander zijn hielen liet zien en in de korte hoek raak schoot:5-1.

Achtmaal gaat met een prima gevoel de winterstop in. De 2e plaats is dik verdiend, koploper Groede wordt op de hielen gezeten door de ploeg van John van Aert. Het verschil is maar 1 punt. Direct naar de winterstop een zeer belangrijke speelronde. Achtmaal speelt tegen nummer 3 Lepelstraatse Boys en Groede speelt tegen nummer 4 Nieuw Borgvliet.

Zoals trainer John van Aert zou zeggen: ´Boys, keep the spirit because everything is possible´.