Achtmaal laat grote kansen liggen

13 maart 2016 14:30

Zandstra, C.J.A.

Achtmaal laat grote kansen liggen

Achtmaal – Graauw een wedstrijd die achteraf bestempeld kan worden met het stempel ‘kansen missen’. Achtmaal trof echter wel 2x doel maar de leidsman keurde beide keren onterecht af.

Achtmaal begon wederom sterk aan de wedstrijd. Het spelbeeld was gelijk duidelijk, Graauw dat vanaf minuut één aan het tijdrekken was en Achtmaal dat vrijwel de gehele wedstrijd op de helft van Graauw te vinden was. Al snel waren er kansen te noteren voor de ploeg van John van Aert. Zo mikte Alex Luca recht op de Graauwse goalie en Nick Jongenelen had te veel tijd nodig in kansrijke positie. In de 25e minuut was Achtmaal wel heel dichtbij. Een voorzet kwam voor de voeten van Jesper Jochems die niet nadacht en de bal direct op doel volleerde, de Graauwse doelman redde echter knap. Graauw kwam nauwelijks onder de druk uit, maar toch hield het met kunst en vliegwerk stand. Niet veel later was het weer Jesper Jochems met een nog grotere mogelijkheid. Jacky Mertens kwam knap naar binnen, behield het overzicht en zette Jesper Jochems vrij voor de keeper maar zijn inzet werd wederom gekeerd door de doelman. In de 40e minuut was het wel raak voor Achtmaal ware het niet dat de scheidsrechter die op een te grote afstand stond niet zag dat de bal ruim over de doellijn was gerold.

Na rust hetzelfde spelbeeld, een aanvallend Achtmaal en een Graauw dat alles aangreep om het spel te vertragen. Achtmaal raakte echter niet van de wijs en het bleef kansen regenen. Zo was een schot van Nick Jongenelen gevaarlijk ware het niet dat de Graauwse doelman de bal echter uit de kruising tikte. Ook Bjarne Gommers was dichtbij maar zijn inzet eindigde centimeters naast. In de 75e minuut leek Achtmaal gerechtigheid te krijgen. Een vrije trap van Chiel van Nispen kwam terecht bij Jesper Jochems die de bal over de keeper kopte, de bal was de doellijn gepasseerd waarna de instormende Nick Jongenelen de bal toucheerde samen met een verdediger van Graauw. De scheidsrechter was van mening dat dit in buitenspel positie had plaatsgevonden. Niet veel later was Niek Elst die zijn inzet met een katachtige reflex gekeerd zag worden.

Een frustrerende middag voor Achtmaal en helemaal nadat bekend was dat de koploper had verloren. Het lijkt erop dat Lepelstraat de lachende derde wordt.