Achtmaal doet zeer goede zaken

17 april 2016 14:30

Peters, R.J.M.

Achtmaal doet zeer goede zaken

Een prima spelend Achtmaal heeft prima zaken gedaan voor het nacompetitie ticket. Vooral in de eerste helft was het niveau van Achtmaal hoog en werd Vivoo compleet overlopen.

Achtmaal begon sterk aan de wedstrijd. Het speelde met geduld en liet de bal goed rondgaan. Zo kreeg het in de beginfase al enkele grote mogelijkheden. Zo ook in de 7e minuut, het leek wel een schiettent maar de pogingen van Jacky Mertens, Stijn Antens en Jesper Jochems werden allemaal geblokt. Achtmaal bleef aandringen en kregen wederom enkele kansen maar alle pogingen gingen er niet in. In de 28e minuut was het echter wel raak. Een corner van Stijn Antens kwam voor de voeten van de instormende Niek Elst: 1-0! Er leek of er een last van de schouders van ‘ De Groenen ‘ afviel. Verdedigend stond het wederom als een huis. Aanvoerder Lars Kools die centraal geposteerd stond door absentie van Martijn Kuijstermans speelde een dijk van een wedstrijd. In de 38e minuut kreeg de sterk spelende Bjarne Gommers de bal, hij wist Michael van Aert te vinden die op zijn beurt Stijn Antens wist te bereiken, hij zag Niek van Oijen vertrekken. De aanvallende middenvelder had een voorzet op maat in huis en het was Nick Jongenelen die bij de 2e paal de bal hard tegen de touwen volleerde: 2-0.

Na rust waren de eerste 10 minuten voor Vivoo maar de overige 35 minuten waren voor de ploeg van John van Aert. Het niveau van de eerste helft werd niet  meer gehaald. Vivoo was niet bij machten om Achtmaal echt in verlegenheid te brengen en zo werd de wedstrijd bijna beslist door Stijn Antens maar zijn inzet eindigde op de lat. In de 75e minuut een raar moment. De Vivoo goalie pakte een terugspeel in zijn handen. De indirecte vrije trap werd hard en zuiver binnengeschoten door Alex Luca: 3-0! De wedstrijd was gespeeld maar ware het niet dat Vivoo uit een corner echter een grote kans kreeg maar Roy Nouws wist van dichtbij te redden. In de 90e minuut was het Stijn Antens die van dichtbij goed binnenschoot:4-0