Achtmaal ruim langs NSV

NSV 1 (zon)

4 december 2016 14:30

Glerum, E.J.

Achtmaal was al naar 20 minuten klaar met een zeer zwak NSV. Achtmaal speelde de eerste 35 minuten sterk en al snel was duidelijk dat NSV geen schijn van kans maakte deze middag.

Achtmaal had een vliegende start. Al in de 2e minuut was het raak! De uitblinkende Bjarne Gommers eiste een vrije trap op en schoot deze onhoudbaar achter de NSV goalie: 1-0. Achtmaal bleef goed druk houden op de defensie van NSV en dat leverde een legio aan kansen op, zo was Alex Luca ook dichtbij maar zijn poging eindigde net over de lat. Waar NSV totaal niet bij machte was om de Achtmaalse storm in bedwang te houden lag de 2-0 ook al snel binnen. Een ingestudeerde corner van Achtmaalse zijde werd door Michael van Aert binnen geschoten: 2-0! Het duurde dan ook niet lang dat Achtmaal de wedstrijd definitief in het slot gooide. In de 19e minuut een aanval uit het boekje. Nick Jongenelen speelde de sterk spelende Jacky Mertens in die de bal keurig liet vallen voor Michael van Aert die knap binnen volleerde: 3-0! Achtmaal kreeg daarna via Alex Luca nog een grote kans maar de NSV goalie redde met zijn voet.

Na de rust kwam NSV furieus uit de rust, ze zette vol druk op de Achtmaalse defensie die echter nooit in de problemen kwam deze middag. Na de Nispense storm pakte Achtmaal het initiatief over van NSV, waar sommige spelers van zwaar gefrustreerd over het veld liepen.  Zo was Jacky Mertens meer bezig met tackles/schoppen te ontwijken dan met voetballen. Ook was er een NSV speler die het nodig vond om Bjarne Gommers onder te spugen. Dit alles werd niet bestraft door de scheidsrechter van dienst. Niet veel later counternde Achtmaal naar 4-0. Bjarne Gommers stuurde Jacky Mertens weg die zijn directe tegenstanders wederom het bos instuurde en zo Alex Luca een niet te missen kans gaf: 4-0! Hierna was NSV dichtbij een ere treffer maar het schot eindigde op de vingertoppen van Roy Nouws. In de 87e minuut werd het echter ook nog 5-0 door Jacky Mertens die een ijzersterke wedstrijd bekroonde met een doelpunt.