Achtmaal wint eenvoudig van hekkensluiter BVV

Achtmaal 1

BVV'63 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 4e klasse B

5 maart 2017 14:30

Pleijte, J.

Voorafgaand aan het duel werd er benadrukt dat er vandaag gewonnen moest worden om de 3e plaats vast te houden. Na afloop van de wedstrijd kan er gezegd worden dat Achtmaal heeft gedaan wat het moest doen.

Achtmaal begon furieus aan de wedstrijd en drukte BVV ver terug op eigen helft. Achtmaal speelde verzorgd voetbal en kwam zo een aantal keer gevaarlijk door, zo was Nick Jongenelen wederom een plaag voor de verdediging van BVV. De 1-0 hing in de lucht maar plots kreeg BVV een levensgrote kans. De spits van BVV stond oog in oog met Roy Nouws die echter knap redding wist te brengen. Achtmaal bleef druk houden en het verzet van BVV stond op breken. Zo waren Alex Luca en Erik Bink allebei dichtbij maar hun pogingen werden geblokt. Net voor de thee pauze was het Nick Jongenelen die uit een voorzet van Alex Luca de bal recht op de keeper knikte.

Achtmaal ging na de thee pauze vrolijk verder met aanvallen, en in de 57e minuut kreeg het loon naar werken. Jacky Mertens die wederom een puike wedstrijd speelde, stuurde 3 man het bos in en behield daarna keurig het overzicht en gaf Michael van Aert een niet te missen kans: 1-0. Nu was het zaak voor Achtmaal om de wedstrijd zo snel mogelijk in het slot te gooien. En in de 64e minuut gebeurde dat. Een afgeslagen corner kwam voor de voeten van Alex Luca die de bal op het hoofd van Niek Elst lepelde en zo wist de Achtmaalse verdediger knap binnen te knikken: 2-0. Achtmaal had een legio aan kansen zo raakte Erik Bink de lat en uit de volley schoot hij rakelings over. In de 72e minuut was het wederom raak. Jacky Mertens schoot raak in de korte hoek: 3-0. Ook de 4-0 volgde snel, zo was het wederom Niek Elst die hoog boven iedereen uit torende en raak knikte.

Volgende week komt Lepelstraatse Boys op bezoek. Zaak is nu om punten te blijven pakken, en de 3e plaats steviger in handen te nemen.