Achtmaal verliest van koploper RBC

Mannen zondag, 1, 4e klasse B

19 februari 2017 14:30

Thobokholt, W.

Achtmaal had een zware middag in het Herstaco Stadion. Waar RBC het in Achtmaal moeilijk had en pas in de slotfase de wedstrijd naar zich toe trok, won het vandaag met speels gemak van Achtmaal.

RBC startte furieus en drukte Achtmaal gelijk terug op eigen helft. Het gaf Achtmaal geen moment rust en de eerste echte kans was dan ook gelijk raak. Een diepe bal langs Niek Elst kwam terecht bij een RBC’er die de bal handig over de uitstormende Roy Nouws lepelde: 1-0. Achtmaal kon nu niet achter over blijven leunen door dit snelle tegendoelpunt. Niet veel later wederom een levensgrote kans voor RBC maar de inzet in de korte hoek werd door Roy Nouws gepareerd. In de 18e minuut gooide RBC de wedstrijd eigenlijk al in het slot. De RBC spits mocht op randje buitenspel door en schoot de bal eenvoudig binnen: 2-0. Achtmaal is de gehele eerste helft niet gevaarlijk geworden en kon totaal geen vuist maken tegen RBC. Achtmaal wist de schade nog enigszins te beperken voor de rust.

Na de rust hetzelfde spelbeeld, RBC dat dicteerde en Achtmaal dat moeite had met volgen. Al snel naar rust wist RBC wederom de scoren. De bal werd voor de pot geslingerd en via de scrimmage lag de bal al snel in de goal: 3-0. Achtmaal moest nu gaan uitkijken dat het niet verder op de pijnbank gelegd ging worden door RBC. Maar naar de 3-0 kwam Achtmaal wat meer uit haar schulp. Uit een vrije trap van Stijn Antens knikte Jesper Jochems de bal richting goal maar de RBC goalie redde knap. In de 82e minuut maakte RBC ook nog de 4-0.

Achtmaal had een lastige middag tegen de koploper. Wel mag gezegd worden dat Achtmaal de kopjes niet heeft laten hangen en heeft gevochten voor elke meter. Op 5 maart is BVV te gast bij Achtmaal en dan moet de ploeg van John van Aert weer een goede reeks gaan neerzetten om de 3e plaats vast te blijven houden.