Moeizame overwinning Achtmaal 1 op ODIO

Mannen zondag, 1, 4e klasse B

2 april 2017 14:30

Brink, M. van de

Achtmaal wint van OdioOver heel de wedstrijd gezien is het terecht dat Achtmaal gewonnen heeft. Het had de wedstrijd echter veel eerder moeten beslissen. Zo kwam Odio toch nog een aantal keren gevaarlijk voor de Achtmaalse goal.

Achtmaal begon sterk aan de wedstrijd en zette ODIO gelijk goed onder druk. Zo was Nick Jongenelen direct gevaarlijk maar zijn schot ging voorlangs. Achtmaal speelde goed positiespel en het was wachten op nog meer kansen van Achtmaal. Alex Luca was daarna gevaarlijk maar zijn schot miste echter precisie. Van Odio werd de gehele eerste helft niets vernomen in aanvallend opzicht. Toch kreeg Achtmaal de mogelijkheid op slag van rust. Alex Luca snelde zijn directe tegenstander voorbij en had een perfecte voorzet in huis op de instormende Nick Jongenelen die van dichtbij over knikte. Zo leek Achtmaal met een brilstand de rust in te gaan. Maar niets was minder waar. Een corner van Achtmaal werd goed voorgebracht en het was Lars Kools die knap vrij kwam bij de eerste paal en de bal onberispelijk binnen knikte: 1-0!

Na de rust kwam Achtmaal slap uit de kleedkamer. Odio had Achtmaal tegen de muur staan en de Achtmaalse defensie vertoonde haarscheurtjes maar telkens zat er een Achtmaals been tussen om doelpogingen de kop in te drukken. Achtmaal kreeg echter de grootste mogelijkheden om de wedstrijd in het slot te gooien. Zo was Jacky Mertens dichtbij een treffer maar de keeper redde goed, de rebound van Nick Jongenelen spatte uiteen op de lat. Niet veel later was het Niek Elst die vrij kon inkoppen maar wederom was het de ODIO goalie die knap keerde. Achtmaal moest wel op blijven passen. Zo wist Chiel van Nispen nog met een uiterste krachtsinspanning de bal van de doellijn te werken.

Zo weet Achtmaal wederom te winnen, en is het nu 9 thuis wedstrijden op rij ongeslagen, 8 wedstrijden op rij werd thuis de 0 gehouden. Dat is iets waar de gehele ploeg van John van Aert trots op mag zijn.

Volgende week gaat Achtmaal op bezoek bij METO in Hoogerheide. Dat zal gezien de stand een lastige wedstrijd worden. Daarbij zal Achtmaal alle support nodig hebben, dus tot komende zondag in Hoogerheide!