Achtmaal geeft winst uit handen

Noordhoek 1 (zon)

Achtmaal 1

Mannen zondag, 1, 4e klasse B

23 april 2017 14:30

P/div>

Na afloop overheerste teleurstelling bij Achtmaal. Het speelde een redelijke eerste helft maar een zwakke 2e helft deed Achtmaal de das om.
Achtmaal begon goed aan de wedstrijd. Het drukte Noordhoek ver terug op eigen helft. In de beginfase resulteerde dit in weinig kansen. Noordhoek kwam echter wat uit haar schulp en probeerde de gehele wedstrijd het Achtmaal moeilijk te maken met lange ballen. Zo eindigde het eerste schot van Noordhoek net naast. Achtmaal was gewaarschuwd. Niet veel later was het Achtmaal dat dichtbij was een scherpe vrije trap van Chiel van Nispen was net te hoog voor de instormende Erik Bink. Plots was het Noordhoek dat de 1-0 in de schoot kreeg geworpen. Een lange bal kwam terecht bij de Noordhoek spits die de bal tegen Bjarne Gommers aan schoot en zo kwam de bal via de kluts bij de andere Noordhoek spits die simpel binnen kon tikken 1-0. Achtmaal was wakker en drukte Noordhoek ver terug. De gelijkmaker liet ook niet lang op zich wachten. Bjarne Gommers speelde Jacky Mertens in, die slim liet lopen voor Alex Luca, zijn schot spatte uit een op de vuisten van de Noordhoek goalie maar de rebound was wel raak 1-1! Achtmaal ging vrolijk verder en een aanval uit het boekje leverde de 1-2 op. Lars Kools speelde Nick Jongenelen in die op zijn beurt Jacky Mertens diep stuurde. hij snelde langs zijn directe tegenstander en zag de meegelopen Nick Jongenelen vrij staan en zo was het een koud kunstje om de bal binnen te punteren: 1-2!
Noordhoek begon de 2e helft gelijk met alle ballen naar voren te pompen, hier had Achtmaal veel moeite mee. Het kwam maar moeilijk in het vertrouwde positie spel en moest achter uit. Noordhoek kreeg een corner en Achtmaal kreeg de bal niet weg in 3 instanties en zo was het een Noordhoek speler die van dichtbij Roy Nouws kansloos liet: 2-2. Hierna kreeg Achtmaal in de persoon van Stijn Antens nog 2 grote kansen, de eerste eindigde net naast. De laatste was een vrije trap die uit een spatte op de lat.
Volgende week komt Alliance op bezoek, en er moet gewonnen worden!