Achtmaal wint in Nispen

Mannen zondag, 1, 4e klasse B

7 mei 2017 14:30

Graaff, Hendrik de

Achtmaal wint de moeilijke wedstrijd in Nispen. Achteraf mag gezegd worden dat Achtmaal terecht heeft gewonnen. Al moest het wel tot het gaatje gaan. Doelpunten waren van Jesper Jochems, Nick Jongenelen en Chiel van Nispen.

Achtmaal begon slap aan de wedstrijd. NSV drukte Achtmaal terug op eigen helft. En al snel kreeg het de uitgelezen kans op een 1-0 voorsprong. Een NSV aanvaller ging zeer gewillig naar de grond in de 16-meter van Achtmaal. De penalty werd feilloos ingeschoten: 1-0! Een domper voor Achtmaal, dat gelijk in de achtervolging moest. Achtmaal leek wakker geschud en begon zich meer met het spel te bemoeien. Zo was het Erik Bink die van afstand de paal raakte en de rebound was niet besteed aan Jacky Mertens. In de 32e minuut was het echter wel raak. Een scherpe corner van Chiel van Nispen kwam voor de voeten van Jesper Jochems die van dichtbij raak knalde: 1-1. Een paar minuten later had Achtmaal een voorsprong te pakken. Lars Kools speelde Jacky Mertens in die Alex Luca wegstuurde, hij snelde zijn man voorbij en bediende Nick Jongenelen die goed aan nam en de bal keurig in de korte hoek deponeerde: 1-2.

Na de rust had Achtmaal het moeilijk. Het kwam maar moeilijk onder de druk van NSV uit. Achtmaal was de bal snel kwijt, en zo speelde het NSV in de kaart. De gelijkmaker liet ook niet lang op zich wachten. Een scherpe voorzet van de flank werd bij de 2e paal binnen geknikt: 2-2. Achtmaal moest nu weer komen. NSV begon echter meer en meer risico te nemen. Zo kwam Achtmaal meer in het vertrouwde spel. Alex Luca ging goed door over de flank en wist Jacky Mertens te bereiken die de bal snel verlegde naar Nick Jongenelen, die de bal keurig liet lopen voor de mee geslopen Chiel van Nispen. De Achtmaalse middenvelder legde de bal in de verre hoek: 2-3!

Volgende week komt SVC op bezoek. Als Achtmaal zondag weet te winnen, is er een kans dat er een nacompetitie ticket bemachtigd kan worden. Wel zullen er eerst naar andere uitslagen gekeken moeten worden. Achtmaal heeft komende zondag dus alle support nodig!