Achtmaal speelt om promotie naar derde klasse

SVC 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 4e klasse B

14 mei 2017 14:30

Thobokholt, W.

Het sprookje van Achtmaal duurt voort’. Achtmaal wint met 2-0 van SVC, en heeft zich zo verzekerd voor een ticket voor de nacompetitie. Deze prestatie is nog nooit behaald op Achtmaal. Ook lijkt Achtmaal thuis onverslaanbaar. 10 wedstrijden op rij heeft de ploeg van John van Aert geen tegendoelpunt hoeven te incasseren.

Achtmaal begon zwak aan de wedstrijd. Het kreeg geen grip op het sterke middenveld van SVC. Het kwam elke keer een stap te laat om SVC goed vast te kunnen zetten. Hierdoor konden de gasten zich makkelijk onder de druk van Achtmaal uit voetballen. De eerste mogelijkheid was voor Achtmaal, Nick Jongenelen ging op karakter door hij omspeelde de doelman maar bij het uithalen, gleed de aanvaller uit. Niet veel later kreeg SVC op randje 16 een vrije trap, de eindigde echter naast het Achtmaalse doel. Hierna kwam Achtmaal wat beter in de wedstrijd. De sterk spelende Chiel van Nispen vond eerst de doelman van SVC op zijn pad en niet veel later raakte hij de lat met een geplaatst schot.
In de 2e helft was het Achtmaal dat de klok sloeg. En de eerste mogelijkheid was direct raak! De man in vorm Nick Jongenelen werd diep gestuurd. Hij zag de doelman iets voor zijn goal staan en volleerde de bal mooi in de bovenhoek: 1-0! Achtmaal had het doelpunt te pakken waar ze naar op zoek waren. Achtmaal speelde daarna degelijk voetbal. Maurice van Meel was vandaag ontzettend belangrijk, hij won veel duels op het Achtmaalse middenveld. Niet veel later werd de moegestreden Nick Jongenelen naar de kant gehaald voor Alex Luca. De aanvaller stond nog maar koud in het veld of hij had de wedstrijd kunnen beslissen. Chiel van Nispen had een perfecte voorzet op maat, maar Alex Luca knikte net over. In de 86e minuut wist Alex Luca de wedstrijd wel in het slot te gooien. Hij stuurde de SVC goalie de verkeerde kant op bij een penalty: 2-0!

Komende zondag komt Breskens op bezoek, deze ploeg is dit seizoen 2e geworden in de 4e klasse C. Achtmaal heeft komende zondag alle steun nodig van de supporters. Het hoopt een goede uitgangspositie neer te zetten voor de uitwedstrijd de week er op. Tot zondag op het sportpark aan de Buntweg.