Gemengde gevoelens bij Achtmaal 1

Mannen zondag, 1, 3e klasse/4e klasse 4 nacompetitie

21 mei 2017 14:30

Masman, J.D.

Nacompetitie wedstrijden, een kers op de taart. Achtmaal speelde een ijzersterk seizoen. En dat was vandaag niet anders. Gedeeltes van de wedstrijd overklaste het Breskens volledig. Als het met rust 4-0 had gestaan, had Breskens niets te klagen gehad.

Achtmaal begon ijzersterk aan de wedstrijd,  met veel druk vooruit zette het Breskens vast op eigen helft. En al naar 4 minuten was het raak! Niek Elst zette voor, de bal werd weg gewerkt, ware het niet dat Bjarne Gommers daarna zijn duel won en de bal bij Alex Luca wist te krijgen die prima binnen knikte: 1-0! Achtmaal ging hierna vrolijk verder en ook de 2-0 liet niet lang op zich wachten. Een scherpe corner van Chiel van Nispen werd tegendraads binnen gekopt door Niek Elst: 2-0! Achtmaal moest echter wel oppassen voor de counter van Breskens zo was het Lars Kools die de bal ternauwernood over de achterlijn wist te werken. Achtmaal rook bloed en wilde de wedstrijd beslissen. En met een wonderschone aanval lukte dit bijna. Chiel van Nispen stuurde Alex Luca weg die de bal op de inkomende Jacky Mertens liet vallen, die op zijn beurt Nick Jongenelen weg stuurde. Hij omspeelde de doelman maar zijn inzet raakte de paal. Niet veel later raakte Alex Luca de kruising met zijn inzet van dichtbij. Net voor rust kwam Breskens uit het niets terug tot 2-1 door een scrimmage voor het Achtmaalse doel.

Na de rust had Achtmaal het moeilijk, Breskens speelde wat verder vooruit en was op zoek naar de gelijkmaker. Niet veel later stond de 2-2 op het scorebord. De Breskens aanvaller omspeelde Roy Nouws, Jesper Jochems kon met een uiterste poging de bal pas net achter de lijn wegwerken: 2-2. Een domper voor Achtmaal, aangezien het vrijwel de gehele wedstrijd beter was. Naar de gelijkmaker domineerde Achtmaal wederom. Het kreeg in de 74e minuut de kans om de voorsprong te pakken maar Alex Luca schoot de penalty op de binnenkant van de paal. In de laatste minuut van de officiele speeltijd kwam Breskens gevaarlijk door en van rand 16 wist de Breskens aanvaller de bal richting kruising de krullen, Roy Nouws moest alle zeilen bij zetten om de inzet over te tikken!

Komende zondag speelt Achtmaal uit in Breskens. In dat duel moet er een beslissing vallen! Achtmaal hoopt op veel steun.