Prima start Achtmaal 09-1

Unitas'30 JO9-4

Onder 9, JO9-1, Groep 4 01

2 september 2017 10:00

Vandaag spelen we thuis onze eerste bekerwedstrijd tegen Unitas.

Ook starten we vandaag gelijk met de nieuwe spelregels, dus met 6 tegen 6 op een veldje van 30 meter bij 42,5 meter. De scheidsrechter is vervangen door de term spelleider en staat aan de zijlijn.

Unitas trapt af, gelijk gaat het op en af, er wordt fel om de bal gestreden, zonder dat gelijk een winnaar is aan te wijzen. Het eerste schot op doel is van Tijn en die wordt tot corner gewerkt. Daarna komt Unitas weer tot aanvallen, maar ook hun schot loopt uit op een corner. Onze keeper Pim ruimt goed op en houd zijn doel schoon, dit met behulp van de goed verdedigende Wesley en Jens. De volgende voorzet van Thijn op Tyn wordt onderschept. Na de wissel is het Bjarne en Tycho die goed uitverdedigen.

Na de Time Out komt Achtmaal tot weer tot een aanval, eerst wordt de bal nog afgeslagen tot corner, maar een op snelle in-dribbel van Siebe rekent de tegenstander niet, zijn voorzet wordt door Thijn in het doel gewerkt, 1-0. Even later is ons team weer in de aanval gegaan, nu via Bjarne en Tycho op Siebe en die laatste scoort de 2-0. Dan volgen er snelle aanvallen van Unitas en ook zij treffen doel 2-1 en kort daarna wordt het 2-2 via een mooie aanval van Unitas.

Dan is het rust.

We moeten wel bij de les blijven en samen verdedigen geeft Ruud ons team nog even mee.

Het spel gaat weer op en neer, een aanval van Unitas wordt gevolg door een aanval van ons. Dan neemt Thijn weer eens zo’n snelle dribbel corner, de bal komt bij Siebe en die scoort de 3-2.

Een daarop volgende aanval van Unitas gaat maar net naast. Jens verdedigd goed uit en de bal komt via Bjarne en Thijn bij Tijn Vissers, zijn schot treft doel het wordt zo 4-2. Dan toch weer Unitas die de aansluitingstreffer maakt 4-3. Via een snelle uitval wordt het weer gelijk 4-4. Net voor de Time Out een aanval via Thijn op Siebe en die maakt de 5-4, Bjarne moet met een bloedneus even aan de kant. Een aanval van Unitas wordt door Pim gepakt en ook Wesley voorkomt een doelpoging door de bal met zijn lichaam te blokken. Een verre uittrap van Pim komt bij Jens en zijn pass wordt door Tycho in het doel geschoten 6-4. Daarna krijgt het Pim even erg druk, maar hij keept erg goed. Dan maakt Ruud onze spelleider, een eind aan deze spannende wedstrijd.

Goed gespeeld en ijverig gewerkt allen!!!

Volgende week spelen we uit tegen Moerse-Boys 09-2 om 10. 45 uur

Groetjes,