O9-3 wint strafschoppenserie

Achtmaal JO9-3G

Onder 9, JO9-3, Groep 5 91

2 september 2017 9:30

Vandaag stond de eerste officiele wedstrijd op het programma. Uit tegen DIOZ O9-1 mochten we om 8.15u al vertrekken. Veeeeel te vroeg dus. Zelfs onze vast supporter Wout lag nog te slapen op zijn bedje. Gelukkig kon Liv wel mee gaan kijken.

Na het maken van de teamfoto konden we met Lonne in de goal gaan beginnen. Nieuw is dat we 6 tegen 6 spelen en 4 keer 10 minuten. Met 3 reserves op be bank kon Dioz maar 2x keer scoren in het eerste kwart. Lonne had nog een bal tot corner verwerkt. Ook Nienke kon veel ballen tegenhouden gelukkig.

In het tweede kwart had Teun een goed schot op goal maar de keeper van DIOZ kon hem nog net tegenhouden. Giel en en Mees hadden nog wel een paar super goeie tackles waarmee zij een doelpunt voorkwam. Helaas kon Dioz nog wel 4x scoren.

Acht doelpunten in het 3e kwart waren een beetje te veel voor onze meisjes en jongens. Linde en Jesse kregen wel steeds vaker een voetje tussen de bal en onze goal.

In het laatste kwart kwamen we op stoom en konden we nog meer weerstand bieden. Een super mooie uitbraak van Nienke en Siem werd net geen doelpunt. Helaas kon ook DIOZ nog 5x scoren. Maar dat Amy talent heeft als laatste vrouw hebbben we vandaag wel kunnen zien.

En toen kwam het moment van deze wedstrijd: het nemen van penalties. Het Nederlands Elftal is er niet goed in maar onze jongens en meiden wel hoor. We hebben DIOZ hier met 7-5 verslagen. Uiteraard door goed keeperswerk van Lonne maar ook met goede penaltynemers.

Iedereen heeft goed gewerkt vandaag.

Tot volgende week, dan spelen we tegen Moerse Boys O9-5.